Hvad gør vi med sutten?

21. juni 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Hvad gør vi med sutten?

Hej Helen.

Et hurtigt spg.

Carolina er jo knap 3 år. Og hun har i knap 2 mdr. kun brugt sut når hun sover.

Hun stoppede med middagsluren 1 juni og bruger også kun ble om natten nu (har gjort det i 3 mdr.)

Så det er flere ting på en gang, er vi godt klar over.

Men her de sidste 14 dage er hun blevet mere og mere ked af det når jeg aflevere om morgenen, hvilket resulterer i at hun får sin sut i vuggestuen når jeg går, så hun ikke skal være så ked af det. Men det har også bare gjort at hun nu vil have den sut igen hele tiden ...

Annonce

... og bliver frygtelig ked af det hvis ikke hun får den.

Vi har haft prøvet at forklare hende at den venter på hende i sengen og hun får den når hun skal sove, prøvet at aflede med noget spiseligt, men så snart det er væk er fokus igen på sutten og vi har prøvet bare at lade hende græde (20 min.) men så får hun den fordi vi synes det er synd for hende. Pædagogerne mener ikke hun er klar til at smide sutten, men hun har jo haft gjort det i 2 mdr.

Vi er SÅ meget i tvivl om hvad vi skal gøre.

Hvad mener du?

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.