Brev:
Hvad gør vi med sutten?
21. juni 2010
Alder:
2 år, 11 mdr.
Hvad gør vi med sutten?
Hej Helen.
Et hurtigt spg.
Carolina er jo knap 3 år. Og hun har i knap 2 mdr. kun brugt sut når hun sover.
Hun stoppede med middagsluren 1 juni og bruger også kun ble om natten nu (har gjort det i 3 mdr.)
Så det er flere ting på en gang, er vi godt klar over.
Men her de sidste 14 dage er hun blevet mere og mere ked af det når jeg aflevere om morgenen, hvilket resulterer i at hun får sin sut i vuggestuen når jeg går, så hun ikke skal være så ked af det. Men det har også bare gjort at hun nu vil have den sut igen hele tiden og bliver frygtelig ked af det hvis ikke hun får den.
Vi har haft prøvet at forklare hende at den venter på hende i sengen og hun får den når hun skal sove, prøvet at aflede med noget spiseligt, men så snart det er væk er fokus igen på sutten og vi har prøvet bare at lade hende græde (20 min.) men så får hun den fordi vi synes det er synd for hende. Pædagogerne mener ikke hun er klar til at smide sutten, men hun har jo haft gjort det i 2 mdr.
Vi er SÅ meget i tvivl om hvad vi skal gøre.
Hvad mener du?
Med venlig hilsen
Charlotte