Brev:
Bange for bad - 2 år, 4 mdr.
14. juni 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Bange for bad - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen,
Min datter er pludselig blevet bange for badet. For lidt tid siden spurgte hun til en lille sort prik i badet og jeg fortalte hende, at det var bare en lille fnuller. Det gik hun meget op i og snakkede efterfølgende meget om "fuller" i badet og andre steder.
Nu er hun pludselig blevet bange for "fuller" og vil op lige så snart hun ser en! Jeg har prøvet og få hende til at blive siddende og forklaret hende, at de ikke gør noget, men hun græder og rækker armene op, så jeg har valgt at lade hende komme op og sagt at så måtte vi vaske ved siden af badet og har igen forklaret at de ikke gør noget :)
Min mand har en lidt anden opfattelse af tingene. Han mener hun er hysterisk og har også stille og roligt forklaret hende at de ikke gør noget, men har krævet at hun blev siddende og bedt hende holde op med det pjat. På en stille og rolig måde selvfølgelig :)
Jeg synes faktisk det er blevet værre efter det og det er det måske ikke, men det korte af det lange er, at vi ikke er helt enige om, hvordan vi bedst håndterer dette, så jeg vil gerne have din mening som 3. "mand" :-)
I går var det igen min mand, som tog hende i bad og da jeg havde hørt hende græde og kalde i ca. 10 minutter (det kan godt være, det var lidt mindre, men det føltes som 20 :)), så valgte jeg at gå ind i badeværelset og lige så snart hun ser mig, så rækker hun armene ud og siger med gråd i stemmen "moar op".
Hvad gør man så? Min mand blev sur over at jeg blandede mig ved at komme derind og ja - jeg var nødt til at tage hende op, fordi hun grædende var på vej op af vandet!
Jeg tænker, at hun nok skal komme over det, hvis vi lytter til hende og finder en kompromis, så hun alligevel kan blive vasket uden at komme i bad. Jeg synes også, det virker lidt hysterisk, men synes på den anden side også, at hun virker oprigtigt bange og ked af det, men måske det alligevel er mig, der som sædvanligt er for blødsøden og for eftergivende??
Glæder mig til at høre din uforbeholdne mening :-)
Mange hilsner fra
uenig far og mor :-)