Snart storebror - 2 år, 5 mdr.

8. juni 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Snart storebror - 2 år, 5 mdr.

Hej Helen

Tak for dine sidste gode råd, nu spørger jeg igen.

Sander min søn på to et halvt får snart, meget snart en lillebror. Der er pludselig kun tre mdr. til.

Nu kan vi ikke helt finde ud af, hvordan vi får det hele koordineret.

Sander skal starte i børnehave lige oven i at lillebror kommer til verdenen. Eller ca. 14 dg efter, han går i dagpleje nu. Sander sover stadig sin middagslur i barnevogn og bruger stadig sin tremmeseng. Vi er ikke startet på nogen form for pottetræning.

Hvordan gør vi så? Skal vi købe en ...

Annonce

... barnevogn mere, skal han bare fortsætte med at sove i tremmesengen og skal vi vente med at få bleen af til han er nærmere tre år? Skal vi søge om udsættelse af børnehavestart?

Det virker bare i vores verden som om det nemt kan blive for meget på en gang at skulle væk fra sin trygge dagpleje og blive storebror på en gang. Sander er en dreng der sætter pris på rutine og at tingene ikke ændres for meget.

Gode råd modtages med kyshånd, vi har stirret os blinde på det hele :-)

Med venlig hilsen

Ane Louise, Jesper (far) og Sander

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland