Brev:
Snart storebror - 2 år, 5 mdr.
8. juni 2010
Alder:
2 år, 5 mdr.
Snart storebror - 2 år, 5 mdr.
Hej Helen
Tak for dine sidste gode råd, nu spørger jeg igen.
Sander min søn på to et halvt får snart, meget snart en lillebror. Der er pludselig kun tre mdr. til.
Nu kan vi ikke helt finde ud af, hvordan vi får det hele koordineret.
Sander skal starte i børnehave lige oven i at lillebror kommer til verdenen. Eller ca. 14 dg efter, han går i dagpleje nu. Sander sover stadig sin middagslur i barnevogn og bruger stadig sin tremmeseng. Vi er ikke startet på nogen form for pottetræning.
Hvordan gør vi så? Skal vi købe en barnevogn mere, skal han bare fortsætte med at sove i tremmesengen og skal vi vente med at få bleen af til han er nærmere tre år? Skal vi søge om udsættelse af børnehavestart?
Det virker bare i vores verden som om det nemt kan blive for meget på en gang at skulle væk fra sin trygge dagpleje og blive storebror på en gang. Sander er en dreng der sætter pris på rutine og at tingene ikke ændres for meget.
Gode råd modtages med kyshånd, vi har stirret os blinde på det hele :-)
Med venlig hilsen
Ane Louise, Jesper (far) og Sander