Brev:
Forudsigelighed i hverdagen
7. juni 2010
Alder:
11 mdr.
Forudsigelighed i hverdagen
Kære Helen.
I kraft af skiftende arbejdstider ugen igennem, vil jeg have mulighed for at være en del sammen med min datter i dagtiden i hverdagene. Dog vil der ikke være nogen rytme i det - fx fri hver onsdag eller lignende. Det kommer til at være vidt forskelligt fra uge til uge.
Men er det overhovedet en god idé at lade disse skiftende arbejdstider 'gå ud over' hverdagen?
Fx tænker jeg på, at jeg jo kan holde min datter hjemme fra vuggestue en dag eller jeg kan aflevere hende sent eller hente hende tidligt. Men er det overhovedet hensigtsmæssigt i forhold til forudsigeligheden i hverdagen og er det i virkeligheden mit behov frem for min datters?
Min datter er 11 måneder, når hun starter i vuggestue.
Hvordan gælder det i øvrigt for aflevering og hentning af børn - her tænker jeg på vuggestuebørn og især på den første tid i vuggestuen. Er det vigtigt, at det er den samme, der afleverer og henter - for forudsigelighedens skyld, eller er det uden betydning for barnet?
Tak for din hjælp.
De bedste hilsner herfra!