Babytræning

2. juni 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Babytræning

Hej Helen

Jeg vil først starte med at takke dig for dine konstruktive og gode råd, i forbindelse med den noget hårde start, vores andet barn fik. Det var en stor lettelse at give flaske en gang i mellem og da jeg kort tid efter fik en infektion og skulle stoppe med at amme, pga medicinsk behandling, ja så var det heldigt vores lille dreng gerne ville tage flaske.

Det går nu rigtigt godt med vores lille Mikkel, han trives og især min mand har fået en utrolig god kontakt, nu da han også kan sørge for mad!

Jeg er dog i tvivl om, hvor meget mad han skal have. Han har hele tiden haft en særdeles god appetit, og vokser støt (7800 gr og 69 cm...) han får flaske efter behov, som svinger meget.

Hans søvn er også ændret, han sover nu oftes fra 21-21:30 og helt til 4-5 tiden! og har derfor kun få, meget korte lure på en 20-60 ...

Annonce

... min om dagen. Er det ok? han virker glad og tilfreds.
Så i hans lange vågne træk, vil han jo gerne have kontakt, han pludrer/råber, griner og mosler løs. Og er ikke tilfreds med at blive sat i en skråstol/ ligge i barnevogn - det skal være på arm, gerne siddende i slyngen så han kan se rundt.

Så hvor længe må jeg bære ham i slyngen ad gangen? jeg har ham med overalt, da der jo stadig skal handles / hentes / bringes / vaskes tøj og jeg kan simpelthen ikke løfte ham på en arm længere!

Jeg ville også gerne have nogle ideer til sjove lege eller "træning" man kan lave med sådan en 4 måneders, han vil jo meget gerne leges med og jeg ved ikke, om jeg er en lidt "kedelig" mor på det punkt - måske tør jeg ikke være så vild som far og storebror... det bliver mest til sang, kilden og aen.. Så hvordan leger man med sin baby?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt