Brev:
Babytræning
2. juni 2010
Alder:
4 mdr.
Babytræning
Hej Helen
Jeg vil først starte med at takke dig for dine konstruktive og gode råd, i forbindelse med den noget hårde start, vores andet barn fik. Det var en stor lettelse at give flaske en gang i mellem og da jeg kort tid efter fik en infektion og skulle stoppe med at amme, pga medicinsk behandling, ja så var det heldigt vores lille dreng gerne ville tage flaske.
Det går nu rigtigt godt med vores lille Mikkel, han trives og især min mand har fået en utrolig god kontakt, nu da han også kan sørge for mad!
Jeg er dog i tvivl om, hvor meget mad han skal have. Han har hele tiden haft en særdeles god appetit, og vokser støt (7800 gr og 69 cm...) han får flaske efter behov, som svinger meget.
Hans søvn er også ændret, han sover nu oftes fra 21-21:30 og helt til 4-5 tiden! og har derfor kun få, meget korte lure på en 20-60 min om dagen. Er det ok? han virker glad og tilfreds.
Så i hans lange vågne træk, vil han jo gerne have kontakt, han pludrer/råber, griner og mosler løs. Og er ikke tilfreds med at blive sat i en skråstol/ ligge i barnevogn - det skal være på arm, gerne siddende i slyngen så han kan se rundt.
Så hvor længe må jeg bære ham i slyngen ad gangen? jeg har ham med overalt, da der jo stadig skal handles / hentes / bringes / vaskes tøj og jeg kan simpelthen ikke løfte ham på en arm længere!
Jeg ville også gerne have nogle ideer til sjove lege eller "træning" man kan lave med sådan en 4 måneders, han vil jo meget gerne leges med og jeg ved ikke, om jeg er en lidt "kedelig" mor på det punkt - måske tør jeg ikke være så vild som far og storebror... det bliver mest til sang, kilden og aen.. Så hvordan leger man med sin baby?
Hilsen