Brev:
Ligge på maven uden at gylpe
28. maj 2010
Alder:
5 mdr.
Ligge på maven uden at gylpe
Hej Helen
Min datter er nu blevet 5 mdr og 2 uger og trives i stor stil - hun vejer lidt over 9 kg og er 68 cm lang, en rigtig lille prop :D
Hun triller stadigt ikke fra mave til ryg (kun fra ryg til mave, men kun om på siden) og min SP siger selvfølgeligt at jeg skal lægge hende på maven så meget jeg kan. Men mit problem er, at hun stadigt gylper rigtig meget. Selvom det er halvanden time siden hun sidst spiste, så kommer der 2-3 skyller af mælk op så snart hun kommer om på maven. Så reelt er der ikke mange timer i døgnet jeg kan lægge hende på maven, hvis altså vi skal undgå alt det gylp. Hvordan skal jeg gribe det an?
Skal jeg være bekymret over at hun ikke triller? Hun vil ellers meget gerne sidde op selv, læner sig konstant frem og tilbage og sparker og alt muligt, hun er en meget aktiv pige, men det der med at trille har hun ikke fattet endnu. Jeg laver trilleøvelser med hende, forsøger at lokke hende med noget spændende legetøj og så give hende et lille puf så hun triller om. Vi tumler også i 2 gange en halv timer hver dag inde i sengen, hvor vi leger flyvemaskine, hopper hende i sengen, ruller hende ind i lagnet og svinger hende osv - hun elsker det!!
Tak for en super brevkasse!
Kærlig hilsen
Livs mor.