Ligge på maven uden at gylpe

28. maj 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Ligge på maven uden at gylpe

Hej Helen

Min datter er nu blevet 5 mdr og 2 uger og trives i stor stil - hun vejer lidt over 9 kg og er 68 cm lang, en rigtig lille prop :D

Hun triller stadigt ikke fra mave til ryg (kun fra ryg til mave, men kun om på siden) og min SP siger selvfølgeligt at jeg skal lægge hende på maven så meget jeg kan. Men mit problem er, at hun stadigt gylper rigtig meget. Selvom det er halvanden time siden hun sidst spiste, så kommer der 2-3 skyller af mælk op så snart hun kommer om på maven. Så reelt er der ikke mange timer i døgnet jeg kan lægge hende på maven, hvis altså vi skal undgå alt det gylp. Hvordan skal jeg ...

Annonce

... gribe det an?

Skal jeg være bekymret over at hun ikke triller? Hun vil ellers meget gerne sidde op selv, læner sig konstant frem og tilbage og sparker og alt muligt, hun er en meget aktiv pige, men det der med at trille har hun ikke fattet endnu. Jeg laver trilleøvelser med hende, forsøger at lokke hende med noget spændende legetøj og så give hende et lille puf så hun triller om. Vi tumler også i 2 gange en halv timer hver dag inde i sengen, hvor vi leger flyvemaskine, hopper hende i sengen, ruller hende ind i lagnet og svinger hende osv - hun elsker det!!

Tak for en super brevkasse!

Kærlig hilsen
Livs mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder