Brev:
Tosproget barn
21. maj 2010
Alder:
14 mdr.
Tosproget barn
Hej.
Jeg er nu kommet lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre mht. sprog.
Min søn er 14 mdr og han forstår rigtig meget. Feks hvis jeg siger "sæt dig ned" når han står i sofaen, så gør han det. Og hent det og det legetøj, så vælger han blandt meget og giver mig oftes det rigtige.
Jeg (mor) og far taler dansk. Dagligt møder han vores maid, som taler spansk.... hvilket han også lader til at forstå. 3 gange om ugen går vi til rytmik/stimulation hvor der KUN tales spansk.
Når læren har forklaret hvad børnene skal - feks gå store skridt på en måtte, så fortæller jeg min søn det på dansk - syntes bare det giver mening, men ved ikke om det er rigtigt.
Når vi er sammen med andre nationaliteter tales der engelsk - jeg taler så engelsk til C, men det forstår han ikke, og jeg burde vel holde mig til et sprog?? Jeg tror selv det er nemmest hvis jeg kun taler dansk - altså for ikke at forvirre ham.
Gode råd eller fif - hvad siger du??
Ps Han taler ikke selv, men pludre meget - han prøver at efterligne vores ord, men det bliver kun til ahhhhhhh dada, osv.
Hilsen