Tosproget barn

21. maj 2010

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Tosproget barn

Hej.

Jeg er nu kommet lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre mht. sprog.

Min søn er 14 mdr og han forstår rigtig meget. Feks hvis jeg siger "sæt dig ned" når han står i sofaen, så gør han det. Og hent det og det legetøj, så vælger han blandt meget og giver mig oftes det rigtige.

Jeg (mor) og far taler dansk. Dagligt møder han vores maid, som taler spansk.... hvilket han også lader til at forstå. 3 gange om ugen går vi til rytmik/stimulation hvor der KUN tales spansk.

Når læren har forklaret hvad børnene skal - feks gå store ...

Annonce

... skridt på en måtte, så fortæller jeg min søn det på dansk - syntes bare det giver mening, men ved ikke om det er rigtigt.

Når vi er sammen med andre nationaliteter tales der engelsk - jeg taler så engelsk til C, men det forstår han ikke, og jeg burde vel holde mig til et sprog?? Jeg tror selv det er nemmest hvis jeg kun taler dansk - altså for ikke at forvirre ham.

Gode råd eller fif - hvad siger du??

Ps Han taler ikke selv, men pludre meget - han prøver at efterligne vores ord, men det bliver kun til ahhhhhhh dada, osv.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder