Pasning af barn

12. maj 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Pasning af barn

Kære Helen

Jeg har et nyt spørgsmål som handler om pasning af vores datter på snart 6 måneder. Vi bor i udlandet og har en ung pige til at passe Karla en gang om ugen i et par timer, mens jeg får fransk undervisning. Det har stået på et par måneder nu og det går ikke særlig godt.

Vores datter bliver meget utryg når hun er sammen med hende og græder meget, ikke mindst når hun lægger hende til at sove i barnevognen. Jeg får undervisning hjemme mens hun passer hende, og nogle gange har jeg simpelthen været nødt til at tage over, fordi vores datter er helt utrøstelig.

Jeg har tænkt meget over om jeg bør være mere eller mindre til stede når hun passer hende og jeg synes det er svært at ...

Annonce

... finde ud af hvad der bedst understøtter en god relation mellem dem. Jeg har prøvet at være der når de leger og hjælpe med at lægge hende til sin lur. Jeg har også prøvet slet ikke at være til stede, men deres forhold udvikler sig overhovedet ikke. Det skal lige siges at pigen også gør rent hos os, så vores datter ser hende faktisk to gange om ugen.

Normalt synes jeg ikke at hun er specielt utryg ved andre mennesker og i weekenden havde jeg min moster på besøg og der var ingen problemer, min datter ville gerne være hos hende.

Har du nogle fif eller forslag til noget litteratur om hvordan man bedst understøtter en god relation mellem ens barn og andre mennesker?

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder