Brev:
Pasning af barn
12. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Pasning af barn
Kære Helen
Jeg har et nyt spørgsmål som handler om pasning af vores datter på snart 6 måneder. Vi bor i udlandet og har en ung pige til at passe Karla en gang om ugen i et par timer, mens jeg får fransk undervisning. Det har stået på et par måneder nu og det går ikke særlig godt.
Vores datter bliver meget utryg når hun er sammen med hende og græder meget, ikke mindst når hun lægger hende til at sove i barnevognen. Jeg får undervisning hjemme mens hun passer hende, og nogle gange har jeg simpelthen været nødt til at tage over, fordi vores datter er helt utrøstelig.
Jeg har tænkt meget over om jeg bør være mere eller mindre til stede når hun passer hende og jeg synes det er svært at finde ud af hvad der bedst understøtter en god relation mellem dem. Jeg har prøvet at være der når de leger og hjælpe med at lægge hende til sin lur. Jeg har også prøvet slet ikke at være til stede, men deres forhold udvikler sig overhovedet ikke. Det skal lige siges at pigen også gør rent hos os, så vores datter ser hende faktisk to gange om ugen.
Normalt synes jeg ikke at hun er specielt utryg ved andre mennesker og i weekenden havde jeg min moster på besøg og der var ingen problemer, min datter ville gerne være hos hende.
Har du nogle fif eller forslag til noget litteratur om hvordan man bedst understøtter en god relation mellem ens barn og andre mennesker?
Med venlig hilsen
Maria