Lege selv - 21 mdr.

9. maj 2010

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Lege selv - 21 mdr.

Hej Helen

Så er vi på banen igen omkring det at lege. Vores datter på 21 måneder er begyndt at tage os i hånden og sige "med" for at vi skal gå med hende ind og lege. Det er jo i princippet rigtig fint og hyggeligt. Der er dog 2 situationer, hvor det giver lidt vanskeligheder.

Den ene er, når vi så går med ind og leger lidt, og vi efter lidt tid skal i gang med andre praktiske ting. Vi går, når vi synes, at hun virker optaget af legen - tit leger hun faktisk sin egen leg ved siden af os. Når vi er gået kan hun godt lege fint 5 min, og så opdager hun pludselig, vi er gået. Hvorefter hun kommer ud og hiver os i hånden igen. Vi har også prøvet at sige vi f.eks. går ud og laver aftensmad, men så begynder hun at brokke sig meget tydeligt :-)

Hvis hun selv finder på en leg, så kan hun tit lege 15 min uden problemer, men vi synes ikke det sker så tit.
Hvornår hjælper vi hende med at komme ...

Annonce

... til at lege selv lidt mere end bare 5 minutter?

Det andet spørgsmål handler om, når vi er i byen eller har gæster. Jeg synes ikke hun er specielt genert og kaster sig tit ud i nye udfordringer på legepladsen m.m. eller med andre børn. Ofte oplever jeg dog, at hun kommer hen og tager mig i hånden, og så skal jeg sætte mig på gulvet og lege. Det er faktisk ikke, fordi hun vil lege med mig, men føler det nok betryggende, at jeg sidder ved siden af, når hun leger med andre.

Jeg prøver tit at sige, at hun f.eks. lige kan tage sin kusine eller moster i hånden som gerne vil lege og så går det nogle gange. Det er som regel kun indenfor. Udenfor, på legeplads eller legeland m.m. kigger hun bare lige over skulderen at der er en med hende som hun kender.

Hvornår møder jeg bedst hendes behov samtidig med at jeg også kan nyde at være i byen eller have gæster :-)

Med venlig hilsen

Lillepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor