Brev:
Barn nr. 2 og pre-school
29. april 2010
Alder:
2 år, 10 mdr.
Barn nr. 2 og pre-school
Kære Helen
Jeg har en dejlig nyhed, at Oscar skal være storebror til oktober (han faar en lillebror).
Jeg kunne godt tænke mig, om du har nogle gode raad til hvordan vi forbereder ham bedst muligt paa det? og hvor meget kan han egentlig forstaa, naar man forklarer ham, hvad der skal ske ifh til hans alder? Vi har sagt til ham, at der er en baby i mors mave, han kiggede meget nysgerrigt og tæt paa maven, som han ville se ham med det samme. Hvis vi spørger ham, hvad der er i mors mave, saa siger han, at der er en baby :)
Til septemeber skal Oscar ogsaa starte i "skole", ja, det hedder det her i Frankrig, men dvs der er dog ingen lektielæsning, det er heldigvis kun leg det gaar ud paa, og børnene sover stadig til middag, men det er paa en rigtig skoleinstitution. Det frygtelige er dog, at der kan være op til 30 børn i en klasse til en lærer med en hjælper. Saa det er klart, at det bliver en stor omvæltning for Oscar ogsaa, at skulle starte der til september, især for en dreng som Oscar, der er lidt tilbageholdende i store forsamlinger, og som udtrykker sig bedst i smaa grupper.
Saa alt i alt vil der ske en masse nyt for Oscar i løbet af faa maaneder, hvordan kan vi bedst følge ham igennem det?
Paa forhaand tak.
Lotte