Barn nr. 2 og pre-school

29. april 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Barn nr. 2 og pre-school

Kære Helen

Jeg har en dejlig nyhed, at Oscar skal være storebror til oktober (han faar en lillebror).

Jeg kunne godt tænke mig, om du har nogle gode raad til hvordan vi forbereder ham bedst muligt paa det? og hvor meget kan han egentlig forstaa, naar man forklarer ham, hvad der skal ske ifh til hans alder? Vi har sagt til ham, at der er en baby i mors mave, han kiggede meget nysgerrigt og tæt paa maven, som han ville se ham med det samme. Hvis vi spørger ham, hvad der er i mors mave, saa siger han, at der er en baby :)

Til septemeber skal Oscar ogsaa starte i "skole", ja, det hedder det her i Frankrig, men ...

Annonce

... dvs der er dog ingen lektielæsning, det er heldigvis kun leg det gaar ud paa, og børnene sover stadig til middag, men det er paa en rigtig skoleinstitution. Det frygtelige er dog, at der kan være op til 30 børn i en klasse til en lærer med en hjælper. Saa det er klart, at det bliver en stor omvæltning for Oscar ogsaa, at skulle starte der til september, især for en dreng som Oscar, der er lidt tilbageholdende i store forsamlinger, og som udtrykker sig bedst i smaa grupper.

Saa alt i alt vil der ske en masse nyt for Oscar i løbet af faa maaneder, hvordan kan vi bedst følge ham igennem det?

Paa forhaand tak.
Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor