Brev:
At være en slem dreng
26. april 2010
Alder:
3 år, 9 mdr.
At være en slem dreng
Hej,
Jeg har tidligere skrevet til dig ift. Elias reaktion ift. at være blevet storebror.
Elias har fået en magisk mor frø, som han kommer og giver mig, når han synes at have brug for mig og det forebygger nok de voldsomme følelses udbrud i nogle tilfælde.
Men han har fortsat nogle udbrud. Nogen gange virke det dog også som om, at det er lidt en leg. Måske nok startet af at han bliver ked af det/såret. Han siger nogle ting for at gøre os kede af det og kan efterfølgende klæde sig ud som en farlig ridder, der stikker os med sværdet, så vi dør eller en tyv der stjæler nogle af vores ting.
Andre gange en slem dreng der vil slå.
Han virker til at være facineret af "skurkene" og afprøver hvordan det er at være dem.
Det virker ofte at lege med på legen.
Men denne her facination og sammenblanding af fantasi/leg og virkelighed bekymre mig lidt?
Skal den det eller er det blot en måde at bearbejde svære følelser?
Med venlig hilsen
Mor