Kravler / kryber ikke..

23. april 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Kravler / kryber ikke..

Hej Helen.

Nu læste jeg et af dine svar til et andet medlem, hvor du skriver at børn bør kravle når de er mellem 9-12 mdr.

Min datter bliver 1 år om en uge og der er ingen kravlen endnu! Hun ligger næsten altid på maven men hun prøver ikke at få måsen op eller at komme op på alle 4 og rokke..

Hun har været meget syg hele sit korte liv, har haft kolik, er ørebarn (nu med dræn) og derudover fejlet en masse andet + haft en nerve i klemme i nakken, så jeg tænker på, om det kan være al den sygdom der har forsinket hendes motoriske udvikling?

Vi tumler med hende, tager på legeplads og gynger, har en gymnastikbold vi bruger til at øve balance og lege på ...

Annonce

... men der sker bare ingenting.

Hun begyndte først at rulle da hun var 9 mdr. og kan nu aller højst skubbe sig lidt tilbage, ellers sker der ingenting. Hun kan kun sidde, læner sig ikke engang ud til siderne (det er som om hun er bange for at falde)..

Er det ikke ved at være tid til at hun skal kunne komme frem ved kravlen eller kryben? Og hvad kan vi gøre for at hjælpe hende? (hun giver meget hurtigt op og bliver sur hvis vi hjælper hende op på alle 4)

Jeg synes det er synd for hende, for i vuggestuen ligger hun bare mens alle de andre kravler rundt og hun bare kan håbe der er en der gider lege med hende eller give hende noget legetøj.

Hilsen E's mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder