Brev:
Kravler / kryber ikke..
23. april 2010
Alder:
12 mdr.
Kravler / kryber ikke..
Hej Helen.
Nu læste jeg et af dine svar til et andet medlem, hvor du skriver at børn bør kravle når de er mellem 9-12 mdr.
Min datter bliver 1 år om en uge og der er ingen kravlen endnu! Hun ligger næsten altid på maven men hun prøver ikke at få måsen op eller at komme op på alle 4 og rokke..
Hun har været meget syg hele sit korte liv, har haft kolik, er ørebarn (nu med dræn) og derudover fejlet en masse andet + haft en nerve i klemme i nakken, så jeg tænker på, om det kan være al den sygdom der har forsinket hendes motoriske udvikling?
Vi tumler med hende, tager på legeplads og gynger, har en gymnastikbold vi bruger til at øve balance og lege på men der sker bare ingenting.
Hun begyndte først at rulle da hun var 9 mdr. og kan nu aller højst skubbe sig lidt tilbage, ellers sker der ingenting. Hun kan kun sidde, læner sig ikke engang ud til siderne (det er som om hun er bange for at falde)..
Er det ikke ved at være tid til at hun skal kunne komme frem ved kravlen eller kryben? Og hvad kan vi gøre for at hjælpe hende? (hun giver meget hurtigt op og bliver sur hvis vi hjælper hende op på alle 4)
Jeg synes det er synd for hende, for i vuggestuen ligger hun bare mens alle de andre kravler rundt og hun bare kan håbe der er en der gider lege med hende eller give hende noget legetøj.
Hilsen E's mor.