Brev:
Vil ikke lege selv
21. april 2010
Alder:
2 år
Vil ikke lege selv
Hej Helen.
Jeg har en skøn og glad datter på 2 år.
Jeg henter hende i dagpleje kl 15.30 hver dag, når vi så kommer hjem, hygger og leger vi inde på værelset (døren til værelset står altid åben, så hun kan komme ud til mig), men når tiden (17.00 - 17.30) så kommer til at jeg har andre gøremål som f.eks. aftensmad eller andet, vil hun ikke lege selv, hun bliver sur, kaster sig på gulvet, eller kommer og hiver i min hånd og vil have mig med eller op og sidde på armen.
Det skal lige siges, at min datter er med til at lave mad og dække bord, samt tømme opvaskemaskine.
Men mit spørgsmål til dig er, hvordan får jeg min datter til at lege selv, unden at hun føler at jeg "vælger hende fra".
Hilsen
Ayoe ´s mor
(Ayoe er indisk og betyder den vidunderlige, hvilket hun bestemt også er)