Brev:
Kravler og kryber ikke
18. april 2010
Alder:
9 mdr.
Kravler og kryber ikke
Hej Helen,
Som overskriften siger, hverken kryber eller kravler min dreng på 9½ måned (han blev født 3½ uge for tidligt). Han møffer sig fint baglæns, men fremad kommer han ikke. Og hvad angår kravleriet så er det som om, han prøver at skubbe numsen op, men han opgiver alt for hurtigt, og kommer derfor aldrig op i "rokke"-stilling.
Jeg ved, at man siger, at børn ofte fokuserer på forskellige ting, og derfor kan være langsomme til én ting og hurtige til andre, men nu synes jeg ikke, at min dreng er særligt fremme med andre ting (f.eks. spise, pludre eller lignende), som skulle kunne godtgøre at han hverken kryber eller kravler, så derfor er jeg lidt nervøs for, om han er motorisk bagud. Han vil dog rigtig gerne stå op, men er endnu ikke selv begyndt at rejse sig op af ting, medmindre vi hjælper ham lidt.
Han var også langsom til at rulle fra ryg til mave (ca. 8 mdr.), så kan det bare tænkes, at han er lidt langsom til de fleste ting, og det bare er mig, der er utålmodig? Eller synes du, det virker som om, han er lidt bagud?
Vi tumler meget med ham; snurrer rundt, hopper, danser, osv., men er der andre ting, vi kan gøre for at hjælpe ham motorisk?
På forhånd tak for svar.