Brev:
Hvordan støtte mor-syg dreng
5. april 2010
Alder:
10 mdr.
Hvordan støtte mor-syg dreng
Kære Helen
Tusind tak for det sidste svar. Virkelig dejligt med konkrete svar og anbefalinger. Jeg er specielt glad for dags-planen, når nu vores søn/vi ikke selv har fundet rytmer midt i alle øre-problemerne.
Tobias har naturligt nok altid været meget glad for mor (naturligt i fht at han ikke har haft det godt med sine øre jvf. tidligere brev)
De sidste uger er det dog blevet noget ekstremt og han græder helt ulykkeligt med tåre, hvis andre tager ham op.
Han har meget brug for sin base -også når vi går herhjemme alene. Nede og lege. Hen og op på min arm lidt. Ned og leg. Op på arm osv. Det får han lov til.
Han har efter drænet er anlagt for knap to måneder siden pludseligt svære ved at falde i søvn i barnvognen. Plejer at tage ganske kort tid. Nu kan det være en kamp og han skal se mig, helst holde i hånd.
Siden drænet har han haft "kronisk" betændelse i ørerne og været i forskellige behandlinger herfor. Men humør er "normalt" om dagen. God appetit og nu nærmest alt-spisende modsat tidligere.
Han sover stadig elendigt om natten.
Jeg starter på job på fredag, og grundet manglende vuggestueplads skal mormor passe. Han har indtil nu maks set mormor en gang om måneden. Hun har derfor været her i dag, i morgen, onsdag og så er det lige på fredag.
Mit spørgsmål:
Hvordan støtter jeg bedst Tobias i fht. hans mor-syge? Min instinkt er at lade ham være hos mig når han græder efter mig, og forsøge at indhente den manglende kropskontakt efter jeg er startet. (Han har også en store-bror på 3,5 år..) Derfor sidder han ofte på min arm, mens jeg lige skal dække bord el.lign.
Venligst fra Makke