Brev:
Utilfreds dreng - 4 mdr.
4. april 2010
Alder:
4 mdr.
Utilfreds dreng - 4 mdr.
Hej og tusind tak for dine tidligere svar! Jeg har en fornemmelse af at jeg kommer til at få rigtig meget for pengene ved at være medlem her ;o)
Jeg skriver nu igen, måske fordi jeg som forstegangsmor er meget usikker på så mange ting, men jeg er også bange for at det jeg gør ikke er godt nok for min søn.
Sidst jeg skrev fortalte du at det er normalt at min dreng nu, i en alder af 4 måneder, har svært ved at koncentere sig om at spise, og vil også ændre sine soverutiner lidt. Jeg har arbejdet på at give ham en rutine med tre lure per dag, men de bliver ikke helt som du beskriver - han sover gerne en længre lur på op til 3 timer om formiddagen, og et par timer først på eftermiddagen. Sin powernap ved 17-18 tiden har han helt droppet, men er nem nok at putte til natten ved 20 tiden. Er det ok som det er?
Jeg forsøger at skærme ham når han skal spise, men jeg synes bare det bliver værre og værre. Før fik han bryst når han kom ind fra en lur, og igen inden han skulle sove. Nu spiser han næsten ikke om dagen, og selvom han virker sulten, ligger han hele tiden og kigger rundt om sig, og slipper brystet, indtil han til sidst ikke gider mere (efter få minutter) og bliver nærmest hysterisk når jeg prøver at tilbyde ham brystet igen.
Jeg går udelukkende ind på vores soveværelse med lukket dør og nedrullede gardiner, når jeg skal amme ham. Han har altid været hurtig til at spise (ca ti minutter), men to minutter kan ikke være nok, og jeg har efterhånden spændte bryster om dagen. Selv om eftermiddagen, hvor vi putter sammen, spiser han meget lidt. Hvis jeg ser bort fra alle de gange hvor vi opgiver måltidet, vil jeg mene at han kun spiser ordentlig to-tre gange om dagen. Om natten spiser han tilgengeld godt hver gang han vågner, som også er tre, fire gange. Hvad gør jeg?
Han er også blevet ret utålmodig generelt... han er ikke længere så god til at ligge og lege, hvor han før var meget glad for sit lege på sit legetæppe, og jeg tænker på om det er fordi at det sker så meget i hans usvikling nu, at han gerne vil observere verden fra mine arme? Men han keder sig da også hurtigt hvis jeg ikke "underholder" ham, så kan det også være at han trænger til noget nyt legetøj? Vi leger, triller, synger, laver "gymnastik" og går rundt på opdagelse sammen.
Han får også lidt grød en gang om dagen, som også virker ret underholdende for ham, selvom han ikke rigtig spiser så meget af det. Han plejer at være en rigtig glad dreng, så det bekymrer mig at han for tiden er så pyldret. Jeg vil kun det bedste for ham, men det er efterhånden lidt hårdt at gå med ham på arm det meste af dagen, og tænker på at jeg vil købe en slynge eller bæresele til os. Jeg har selvfølgelig også undersøgt om han har feber eller ondt, men han virker fin og ikke slap eller syg....
Det sidste jeg vil spørge om i denne omgang er hvornår det er tid til at flytte ham fra liften og over i tremme seng om natten? selvom han ikke er spesielt stor, så er han lang, og fylder liften godt op :o) Når han ligger i den store seng sammen med mig, har han armene slået ud, og det kan han ikke i liften, for den er for smal. Han slår også tit sine arme i kanten på liften, når han er ved at vågne om natten. Men til gengeld virker overgangen til tremmeseng så stor, og han bliver så lille bitte i den!
Håber du kan hjælpe mig med at forstå min søn bedre, og gøre det bedste for ham!
Kærlig hilsen os.