Utilfreds dreng - 4 mdr.

4. april 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Utilfreds dreng - 4 mdr.

Hej og tusind tak for dine tidligere svar! Jeg har en fornemmelse af at jeg kommer til at få rigtig meget for pengene ved at være medlem her ;o)

Jeg skriver nu igen, måske fordi jeg som forstegangsmor er meget usikker på så mange ting, men jeg er også bange for at det jeg gør ikke er godt nok for min søn.

Sidst jeg skrev fortalte du at det er normalt at min dreng nu, i en alder af 4 måneder, har svært ved at koncentere sig om at spise, og vil også ændre sine soverutiner lidt. Jeg har arbejdet på at give ham en rutine med tre lure per dag, men de bliver ikke helt som du beskriver - han sover gerne en længre lur på op til 3 timer om formiddagen, og et par timer først på eftermiddagen. Sin powernap ved 17-18 tiden har han helt droppet, men er nem nok at putte til natten ved 20 tiden. Er det ok som det er?

Jeg forsøger at skærme ham når han skal spise, men jeg synes bare det bliver værre og værre. Før fik han bryst når han kom ind fra en lur, og igen inden han skulle sove. Nu spiser han næsten ikke om dagen, og selvom han virker sulten, ligger han hele tiden og kigger rundt om sig, og slipper brystet, indtil han til sidst ikke gider mere (efter få minutter) og bliver nærmest hysterisk når jeg prøver at tilbyde ham brystet igen.

Jeg går udelukkende ind på vores soveværelse med lukket dør og nedrullede gardiner, når jeg skal amme ham. Han har altid været hurtig til at spise (ca ti minutter), men to minutter kan ikke være nok, og jeg har efterhånden spændte bryster om dagen. Selv om eftermiddagen, hvor vi putter sammen, spiser han meget lidt. Hvis jeg ser bort fra alle de gange hvor vi opgiver måltidet, vil jeg mene at han kun spiser ordentlig to-tre gange om dagen. Om ...

Annonce

... natten spiser han tilgengeld godt hver gang han vågner, som også er tre, fire gange. Hvad gør jeg?

Han er også blevet ret utålmodig generelt... han er ikke længere så god til at ligge og lege, hvor han før var meget glad for sit lege på sit legetæppe, og jeg tænker på om det er fordi at det sker så meget i hans usvikling nu, at han gerne vil observere verden fra mine arme? Men han keder sig da også hurtigt hvis jeg ikke "underholder" ham, så kan det også være at han trænger til noget nyt legetøj? Vi leger, triller, synger, laver "gymnastik" og går rundt på opdagelse sammen.

Han får også lidt grød en gang om dagen, som også virker ret underholdende for ham, selvom han ikke rigtig spiser så meget af det. Han plejer at være en rigtig glad dreng, så det bekymrer mig at han for tiden er så pyldret. Jeg vil kun det bedste for ham, men det er efterhånden lidt hårdt at gå med ham på arm det meste af dagen, og tænker på at jeg vil købe en slynge eller bæresele til os. Jeg har selvfølgelig også undersøgt om han har feber eller ondt, men han virker fin og ikke slap eller syg....

Det sidste jeg vil spørge om i denne omgang er hvornår det er tid til at flytte ham fra liften og over i tremme seng om natten? selvom han ikke er spesielt stor, så er han lang, og fylder liften godt op :o) Når han ligger i den store seng sammen med mig, har han armene slået ud, og det kan han ikke i liften, for den er for smal. Han slår også tit sine arme i kanten på liften, når han er ved at vågne om natten. Men til gengeld virker overgangen til tremmeseng så stor, og han bliver så lille bitte i den!

Håber du kan hjælpe mig med at forstå min søn bedre, og gøre det bedste for ham!

Kærlig hilsen os.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far