Brev:
Sprog - udtalt rent?
3. april 2010
Alder:
2 år
Sprog - udtalt rent?
Hej Helen
Så blev vores dejlige dreng to år. Nu er spørgsmålet om sproget kommet frem.
Hans ordforråd udvikler sig hele tiden, og han er så småt begyndt at sætte to ord sammen af og til.
Mit spørgsmål går på om de ord han kan skal være udtalt rent?
Hans ord er bl.a. bå (bold), adine (flyvemaskine), il (bil), tsår (sove), pu (pude), dy (dyne), sik (musik).
han siger også ord rent som mad, mælk, mor, mormor, hej, Per (postmand per), traktor, tog og dyrelyde.
Jeg har fået at vide at der er mange børn, der taler flydende og sætter mange ord sammen på hans alder.
Tror du at der er grund til bekymring?
Han snakker meget volapyk så han er bestemt ikke passiv hvad angår at bruge sit sprog.
Kærlig hilsen Linda