Forstrukne led?

26. marts 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Forstrukne led?

Hej Helen.

Det er heldigvis længe siden jeg har skrevet, men nu er der desværre kommet et problem på banen.

Det drejer sig om Yazmin på 2 år og 3 mrd. Det er nu sket 3 gange at hun har fået forstrukket sine led i hhv. venstre skulderled, højre skulderled og nu højre håndled.

Første gang var vi på vej over en gade hvor hendes far skulle ha hende hurtigt ind på fortovet fordi der kom en bil. Efter at han havde trukket hende ind begyndte hun at græde og vi tog direkte på skadestuen hvor hun blev røgtenfotograferet - der var intet at se. (Vi var bange for at armen var blevet trukket af led). Allerede efter et par timer brugte hun armen normalt igen.

Anden gang skulle han hive hende op af et par store støvler da hun begyndte at græde (han kunne mærke at der skete noget i armen på hende). Vi gik til lægen med hende og han konstaterede at den ikke var gået af led og at vi skulle vente og se tiden an. Der gik et par ...

Annonce

... dage inden hun begyndte at bruge armen igen.

Tredie gang det skete var idag - jeg tog hende i højre hånd for at gå ind i huset (hun strittede lidt imod) og jeg kunne mærke noget i hendes håndled hvorefter hun begyndte at græde. Nu bruger hun så ikke hånden, vi har lige spist og hun brugte sin venstre hånd.... Det skal lige siges at der ingen af gangene er blevet trukket voldsomt i hendes arme.

Mit spørgsmål er nu om der kan være noget galt med Yazmins led? Hun fungerer ellers helt normalt og leger og tumler og hopper rundt og hun viser aldrig tegn på smerter ellers. Hun virker dog lidt "slap" når man løfter hende op under armene, hvilket dagplejeren også har påtalt. Hun mener at Yazmin er hypermobil, men lægen siger at man ikke kan diagnostisere det i så tidlig en alder.

Har ledt forgæves efter noget om det på nettet og håber nu at du kan give mig en forklaring på det . (Håber der er én).

På forhånd tak, Heidi.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor