Brev:
Mareridt og tissemandssnak
25. marts 2010
Alder:
3 år, 5 mdr.
Mareridt og tissemandssnak
Kære Helen.
Uh når der er to børn er der rigeligt med spørgsmål:-)
Mit spørgsmål går på min søn på 3½ år. Han er begyndt i børnehave i februar hvilket han er rigtig glad for. Pædagogerne har taget godt i mod ham og han vil ikke med hjem - hvilket er skønt.
Han er dog inden for den sidste uges tid begyndt at vågne grædende 2-3 timer efter han er faldet i søvn.
Han klamrer sig til os og vil ikke give slip. Han husker ikke hvad han er vågnet af og han er helt omtumlet fordi han stadig halvsover.
Ofte ender det med at han putter mellem sin far og jeg, da han slet ikke tør/vil falde i søvn i egen seng igen:-(
Jeg ved børn på den alder kan drømme meget, men er der noget vi kan gøre for at komme så let over det som muligt og at han kan sove igen i egen seng?? ...
...
Lillesøster på 4½ måned ligger jo også i soveværelset, så der skal bare ikke være for meget optøjer, for vågner hun først kan det være svært for hende at sove igen. Derfor vælger vi den "nemme" løsning, at tage ham med ned til os.
Han er ellers meget glad. Er meget i "tissemandsverdenen". Han siger det meget og griner fjoget og vi ved at også dét hører alderen til. Men hvordan tackler vi det uden at gøre "tissemanden" til noget skammeligt og forkert? Jeg er stort set ligeglad, men irriteres da over at næsten hvert 3. ord er tissemand. Og selv når vi synger "se den lille kattekilling" bliver det til "se den lille tissemand" og så videre i den dur. ja kan ikke lade være med at trække på smilebåndet over opfindsomheden, men det fylder bare rigtig meget hos ham..
Kærlig hilsen
mor