Mareridt og tissemandssnak

25. marts 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Mareridt og tissemandssnak

Kære Helen.

Uh når der er to børn er der rigeligt med spørgsmål:-)

Mit spørgsmål går på min søn på 3½ år. Han er begyndt i børnehave i februar hvilket han er rigtig glad for. Pædagogerne har taget godt i mod ham og han vil ikke med hjem - hvilket er skønt.

Han er dog inden for den sidste uges tid begyndt at vågne grædende 2-3 timer efter han er faldet i søvn.

Han klamrer sig til os og vil ikke give slip. Han husker ikke hvad han er vågnet af og han er helt omtumlet fordi han stadig halvsover.

Ofte ender det med at han putter mellem sin far og jeg, da han slet ikke tør/vil falde i søvn i egen seng igen:-(

Jeg ved børn på den alder kan drømme meget, men er der noget vi kan gøre for at komme så let over det som muligt og at han kan sove igen i egen seng?? ...

Annonce

...

Lillesøster på 4½ måned ligger jo også i soveværelset, så der skal bare ikke være for meget optøjer, for vågner hun først kan det være svært for hende at sove igen. Derfor vælger vi den "nemme" løsning, at tage ham med ned til os.

Han er ellers meget glad. Er meget i "tissemandsverdenen". Han siger det meget og griner fjoget og vi ved at også dét hører alderen til. Men hvordan tackler vi det uden at gøre "tissemanden" til noget skammeligt og forkert? Jeg er stort set ligeglad, men irriteres da over at næsten hvert 3. ord er tissemand. Og selv når vi synger "se den lille kattekilling" bliver det til "se den lille tissemand" og så videre i den dur. ja kan ikke lade være med at trække på smilebåndet over opfindsomheden, men det fylder bare rigtig meget hos ham..

Kærlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.