Hård start i dagpleje

10. marts 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Hård start i dagpleje

Kære Helen.

Rasmus er nu fyldt 7 mdr og er begyndt dagpleje.

Som du ved har han haft mange smerter pga ørene og de kulminerede i februar måned hvor han i 3 uger konstant havde mellemørebetændelse som blev holdt nede af penicilin. Når kuren stoppede blev trommehinderne røde igen. Meget frustrerende og synd for drengen. Men efter lidt pres fik han dræn i begge ører d. 2. marts og det har hjulpet meget.

Han er igen kommet igang med skemaden og kan selv falde i søvn i barnevogenen og i sengen om natten og vågner kun få gange ila natten :-)

MEN grunden til at jeg skriver er at han er forfærdelig ked af at være i dagpleje.

Han startede for 3 dage siden hvor jeg var der med ham i 30 minutter og så var han alene der i 1 time. Han havde grædt hele tiden og de kunne simplethen ikke trøste ham ligegyldig hvad de gjorde (det er et ægtepar som begge er dagplejere)

I går var han der 2 timer og græd hele tiden fuldstændig utrøsteligt. Lige så snart jeg kommer stopper han og vil gerne ligge på gulvet ved siden af mig og lege men søger øjenkontakt med mig med jævne mellemrum og får han ikke den vil han op til mig ellers græder han igen.

I dag var han der i 3½ time og sov i 5 kvarter men græd resten ...

Annonce

... af tiden. Dog er det lykkes dem at få lidt grød i ham i dag hvilket har været helt umuligt de andre dage. Vi har aftalt at køre det på denne måde ugen ud og så ellers tage situationen op til revision på mandag hvis han stadig græder hele tiden.

Jeg synes jo at det er en meget voldsom reaktion på dagpleje i en alder hvor man jo normalt siger at de er nemme at køre ind fordi de ikke er så bevidste og morsyge endnu. Lige så snart vi er hjemme er han den gladeste dreng igen og pludrer, spiser, leger og kryber rundt på gulvet.

Har overvejet at blive der med ham nogle dage men jeg tror at problemet vil være det samme når så jeg igen går fra ham. Han skal jo lære at være der alene.

Min egen teori er at han meget tidligt er blevet ekstremt morsyg fordi han har sovet i arm med mig om natten og har hængt på mig 24/7 pga de dumme ører. Så er det jo også svært at jeg pludselig efterlader ham et fremmed sted.

Hvad er dine tanker om det? Kan jeg gøre noget for at hjælpe ham?

Det skal siges at jeg kender ægteparret fra da Mikkel var i dagpleje og har fuld tillid til dem. Vi har specifikt ønsket at få dem da vi godt kan lide det at de er 2 om børnene og måden de kører tingene på.

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg