Meget træt og trist dreng

9. marts 2010

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Meget træt og trist dreng

Hej Helen

Min kone og jeg har en rigtig dejlig dreng på snart 2 år. Vi har det problem at vores søn inden for de sidste 14 dage har ændret karakter, meget drastisk endda. Indtil for 14 dage siden var han en meget livsglad og sprudlende dreng som, ja undskyld jeg siger det, kunne snakke fanden et øre af. Han er måske lidt foran hvad han burde være, men vi har læst at det kan varierer fra barn til barn, men vi er glade for at han er så god til at snakke, nogle dage var det både 4 og 5 ords sætninger.

Men så havde vi besøg af min kones familie fra USA og Simon var meget træt efter deres besøg, og deres mindste var osse lidt snottet og havde øjenbetændelse. Så et par dage efter de var taget hjem, ringede dagplejermoren og bad min kone hente ham hjem da han bare ikke kunne hænge sammen. Han var så træt, åbenbart at han sad og sov på hendes skød. Og da min kone kom hjem med ham faldt han osse i søvn i sengen, hvilket viser hvor træt han var da han aldrig gør det midt på dagen, vil kun sove ude.

Herefter var det som om at alt var ok igen og dagen efter var han i dagpleje som han plejer. Men ikke alligevel for han virkede meget træt og ked af det hele tiden og kan bare lige pludselig bryde ud i gråd. Så i sidste uge var der så en uheldig nat hvor han kastede op, enten som følge af noget dårlig frugt han havde fået ved mormor eller som følge af at han hostede noget slim op. Men lige siden den nat, hvor jeg så lagde ...

Annonce

... mig ind på sofaen med ham, for at få ham til at falde til ro.

Det virkede osse, og næste morgen var det som om at alt var ok igen, han spiste morgenmad som han plejede, men allerede inden han blev afleveret i dagplejen virkede han meget træt og snakkede ikke som han plejede, og det har stået på lige siden, igår (mandag) var han hjemme for at komme til lægen for at se om der nu skulle være noget galt, men nej lægen kunne ikke finde noget galt, andet end hvis vi fik taget noget blodprøver. Og det han sku ind til lægen, hvilket vi stort set kun har været for at få ham vaccineret, han har kun været lidt snottet i hans korte liv, ikke som mange andre af vores venner og bekendte som har haft mange sygedage.

Så mit spørgsmål er om det er normalt at en dreng på snart 2 år ændrer karakter så kraftigt, fra at være en dreng som bare skal derud af og der skal bare ske en masse til en dreng som bare sidder og bliver nemt ked af det, ikke har lyst til at spise noget. Han tager måske en mundfuld eller to og siger: "Færdig" og så sidder han bare og kigger eller kravler ned af stolen. Han får det samme som vi spiser, vi har så på det sidste ladet ham få det han ville ha at spise, bare for at få ham til at spise noget, sel morgenmaden som var hans favorit måltid, gider han ikke.

Kan det hænge sammen med den nat han kastede op eller er han bare igang med et udviklingstrin eller er der noget som min kone og jeg gør helt forkert??

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor