Brev:
Meget træt og trist dreng
9. marts 2010
Alder:
23 mdr.
Meget træt og trist dreng
Hej Helen
Min kone og jeg har en rigtig dejlig dreng på snart 2 år. Vi har det problem at vores søn inden for de sidste 14 dage har ændret karakter, meget drastisk endda. Indtil for 14 dage siden var han en meget livsglad og sprudlende dreng som, ja undskyld jeg siger det, kunne snakke fanden et øre af. Han er måske lidt foran hvad han burde være, men vi har læst at det kan varierer fra barn til barn, men vi er glade for at han er så god til at snakke, nogle dage var det både 4 og 5 ords sætninger.
Men så havde vi besøg af min kones familie fra USA og Simon var meget træt efter deres besøg, og deres mindste var osse lidt snottet og havde øjenbetændelse. Så et par dage efter de var taget hjem, ringede dagplejermoren og bad min kone hente ham hjem da han bare ikke kunne hænge sammen. Han var så træt, åbenbart at han sad og sov på hendes skød. Og da min kone kom hjem med ham faldt han osse i søvn i sengen, hvilket viser hvor træt han var da han aldrig gør det midt på dagen, vil kun sove ude.
Herefter var det som om at alt var ok igen og dagen efter var han i dagpleje som han plejer. Men ikke alligevel for han virkede meget træt og ked af det hele tiden og kan bare lige pludselig bryde ud i gråd. Så i sidste uge var der så en uheldig nat hvor han kastede op, enten som følge af noget dårlig frugt han havde fået ved mormor eller som følge af at han hostede noget slim op. Men lige siden den nat, hvor jeg så lagde mig ind på sofaen med ham, for at få ham til at falde til ro.
Det virkede osse, og næste morgen var det som om at alt var ok igen, han spiste morgenmad som han plejede, men allerede inden han blev afleveret i dagplejen virkede han meget træt og snakkede ikke som han plejede, og det har stået på lige siden, igår (mandag) var han hjemme for at komme til lægen for at se om der nu skulle være noget galt, men nej lægen kunne ikke finde noget galt, andet end hvis vi fik taget noget blodprøver. Og det han sku ind til lægen, hvilket vi stort set kun har været for at få ham vaccineret, han har kun været lidt snottet i hans korte liv, ikke som mange andre af vores venner og bekendte som har haft mange sygedage.
Så mit spørgsmål er om det er normalt at en dreng på snart 2 år ændrer karakter så kraftigt, fra at være en dreng som bare skal derud af og der skal bare ske en masse til en dreng som bare sidder og bliver nemt ked af det, ikke har lyst til at spise noget. Han tager måske en mundfuld eller to og siger: "Færdig" og så sidder han bare og kigger eller kravler ned af stolen. Han får det samme som vi spiser, vi har så på det sidste ladet ham få det han ville ha at spise, bare for at få ham til at spise noget, sel morgenmaden som var hans favorit måltid, gider han ikke.
Kan det hænge sammen med den nat han kastede op eller er han bare igang med et udviklingstrin eller er der noget som min kone og jeg gør helt forkert??