Hopper og gnider sig i stolen

2. marts 2010

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Hopper og gnider sig i stolen

Kære Helen.

Vores datter på 14 mdr. har lige siden hun begyndte at sidde selv i sin høje stol i 6 mdr’s alderen haft en lidt pudsig vane. Det virker som om hun gnider sig op ad stroppen ved at sidde og samle og sprede benene og spænde i hele kroppen mens hun ser meget fjern ud i blikket og pruster. Det samme gør hun når hun sidder i bæresele eller bliver båret på armen.

Hun gør det konsekvent hver gang, hvis der ikke lige er noget der afleder ...

Annonce

... hende (dvs. hun gør det især når hun er træt og derfor ikke så opmærksom på hvad der ellers sker omkring hende).

Vi har egentlig bare ignoreret det, men synes alligevel at det er lidt påfaldende og andre spørger også forundret til hvad hun laver. Vi kan ikke rigtig anbringe hende anderledes i stolen og hun reagerer ikke på det hvis vi beder hende holde op. Går det mon over af sig selv (og i så fald hvornår)? Og skal vi bare ignorere det?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder