Brev:
Hopper og gnider sig i stolen
2. marts 2010
Alder:
14 mdr.
Hopper og gnider sig i stolen
Kære Helen.
Vores datter på 14 mdr. har lige siden hun begyndte at sidde selv i sin høje stol i 6 mdr’s alderen haft en lidt pudsig vane. Det virker som om hun gnider sig op ad stroppen ved at sidde og samle og sprede benene og spænde i hele kroppen mens hun ser meget fjern ud i blikket og pruster. Det samme gør hun når hun sidder i bæresele eller bliver båret på armen.
Hun gør det konsekvent hver gang, hvis der ikke lige er noget der afleder hende (dvs. hun gør det især når hun er træt og derfor ikke så opmærksom på hvad der ellers sker omkring hende).
Vi har egentlig bare ignoreret det, men synes alligevel at det er lidt påfaldende og andre spørger også forundret til hvad hun laver. Vi kan ikke rigtig anbringe hende anderledes i stolen og hun reagerer ikke på det hvis vi beder hende holde op. Går det mon over af sig selv (og i så fald hvornår)? Og skal vi bare ignorere det?
Hilsen