Fra mave til ryg

2. marts 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Fra mave til ryg

Kære Helen

Lillepigen er for nogle uger siden begyndt at rulle fra ryg til mave. Hun er meget dygtig til det og gør det derfor hele tiden, man kan slet ikke lægge hende på ryggen uden at hun kort tid efter er rullet om på maven så er er jo rigtig flot, MEN hun kan bare ikke rigtig komme den anden vej endnu altså fra mave til ryg og jeg har ellers læst at det er det de som regel kan først.

Hun bliver derfor efter et stykke tid på maven sur over at hun ikke kan ...

Annonce

... komme om på ryggen igen. Ligger og vifter med armene som en pingvin. Hjælper jeg hende med at komme om på ryggen og ligge ja så triller hun da bare om på maven igen og sådan kan det blive ved.

Hvordan kan jeg bedst hjælpe hende med at lærer at trille fra mave til ryg?

Hun er også begyndt at løfte numsen og trække knæene op under sig som om hun vil op i kravlestilling, hvor gamle er børn normalt før de kan komme op i kravlestilling?

Med venlig hilsen
Albertes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger