Brev:
At sige nej til en baby
1. marts 2010
Alder:
9 mdr.
At sige nej til en baby
Hej Helen,
Først må jeg sige tusind tak for alle de svar jeg fik sidst jeg skrev til dig. Især dem om søvn har hjulpet os meget og det er som om der er små fremskridt hele tiden ;-)
Nu skal jeg spørge dig om råd, angående det at sige nej til Sofie som nu er blevet 9 måneder.
Der er selvfølgelig nogle ting hun ikke må herhjemme, feks at lege med hundens vandskål :-) men hvordan får vi hende til at forstå det? Og kan man overhovedet forklare hende det når hun ikke er ældre?
Som det er nu fjerner vi hende fysisk fra den når hun kravler derhen og giver hende noget andet at lege med, men det kunne være rart at høre om du havde nogle gode forslag til hvordan man skulle grbe det an.
Min mand siger nej til hende på afstand og bliver irriteret på hende når hun ikke holder op, når hun for besked på det. Men er hun gammel nok til at forstå et nej?
Hvis han så tager hende op og siger nej meget bestemt til hende så griner hun og tror nærmest det er en leg :-) ikke så sjovt for faren, men mor griner lidt for sig selv for det ser altså komisk ud ;-)
Drys nogle guldkorn i vores retning så er du rar.
Venlig hilsen
Linda