Brev:
Trapper!
1. marts 2010
Alder:
2 år, 1 mdr.
Trapper!
Hej Helen,
Velkommen tilbage fra forfatterverdenen :-)
Jeg har brug for et godt råd i forhold til sikkerhed i hjemmet.
Vi har en super flot, men desværre også lidt farlig trappe, som forbinder de to etager i huset. Min datter kan sagtens gå på den alene og gør det også, hvis vi ikke når at stoppe hende. Hun ved godt at hun kun må sammen med mor eller far. Hun har en super god motorik, men hun er også frygtløs og tror hun kan det hele, så det bekymrer mig noget, da trappen er meget høj og delvist åben i siden og mellem trinene, som hun lige nu synes det er rigtig sjovt at lægge sig på :-(
Jeg har prøvet at forklare hende det og har også talt med store ord, men det hjælper ikke længe ad gangen!
Vi har en sikkerhedslåge på foroven, men jeg er altid bekymret for om den nu også bliver lukket! Specielt om aftenen når hun er puttet på sit værelse ovnpå og vi sidder nede i stuen!
Jeg ved godt at jeg nok er lidt overbekymret, men falder hun fra toppen, så kunne det være fatalt!
Har du nogle gode råd og evt. et forslag til hvordan man kan gøre det lidt mere sikkert uden at overdrive og overbeskytte? Hun skal jo også bare lære at passe på.
Med venlig hilsen
En lidt bekymret mor :-)