Meget aktiv og rokkende baby

17. februar 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Meget aktiv og rokkende baby

Hej Helen

Mange tak for dit sidste svar. Jeg var rigtig glad for at få dine overvejelser med i min beslutning, nu falder min datter i søvn til alle sine lure om dagen på mellem 5-10 min og om aftenen, når jeg kun at sige godnat, så sover hun - skønt.

Der er dog noget andet, der har naget mig virkelig længe. Jeg har nævnt det i et tidligere brev, men det er blevet endnu mere tydeligt med hendes alder (naturligvis). Min datter har et kæmpe aktivitetsniveau, og det er jo på mange måder fint - udover at moren bliver forpustet, men det tager jeg gerne med;) Når hun sidder stille og leger rokker hun frem og tilbage, ligesom hun gør, når hun kravler og står. I det hele taget er hun virkelig hektisk, når hun er kommet op vil hun ned og omvendt.

Hun kan ikke være alene i bare 5 min eller underholde sig selv kortvarigt. Forleden siger en af mine veninder, at hun da ligner en ...

Annonce

... baby med DAMP. Ja ja det er fjollet at lade sådan en kommentar bide på sig, men den sidder stadig og roder i mit hoved. Jeg ved godt, du ikke kan sige hverken fra eller til, så derfor spørger jeg dig i stedet, om det er normalt, at babyer sådan rokker, når de sidder og ikke kan underholde sig selv på nuværende tidspunkt??? Jeg har ikke set andre babyer med sammen aktivitetsniveau på hendes alder, og jeg tror sørme, jeg bliver gammel før tid.

En anden ting er hendes temperament, som jeg tror er affødt af eller sparker til aktivitetsniveauet. Det betyder, at hun græder/klynker sig gennem en del af dagens minutter, især hvis der ikke lige er noget der passer hende. Har du nogle erfaringer med at håndtere et sådan temperament??? Både hendes far og jeg har temperament, men vi var begge mere stille som børn, så vores forældre har ikke lige nogle gyldne ord...

Venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder