Brev:
Meget aktiv og rokkende baby
17. februar 2010
Alder:
9 mdr.
Meget aktiv og rokkende baby
Hej Helen
Mange tak for dit sidste svar. Jeg var rigtig glad for at få dine overvejelser med i min beslutning, nu falder min datter i søvn til alle sine lure om dagen på mellem 5-10 min og om aftenen, når jeg kun at sige godnat, så sover hun - skønt.
Der er dog noget andet, der har naget mig virkelig længe. Jeg har nævnt det i et tidligere brev, men det er blevet endnu mere tydeligt med hendes alder (naturligvis). Min datter har et kæmpe aktivitetsniveau, og det er jo på mange måder fint - udover at moren bliver forpustet, men det tager jeg gerne med;) Når hun sidder stille og leger rokker hun frem og tilbage, ligesom hun gør, når hun kravler og står. I det hele taget er hun virkelig hektisk, når hun er kommet op vil hun ned og omvendt.
Hun kan ikke være alene i bare 5 min eller underholde sig selv kortvarigt. Forleden siger en af mine veninder, at hun da ligner en baby med DAMP. Ja ja det er fjollet at lade sådan en kommentar bide på sig, men den sidder stadig og roder i mit hoved. Jeg ved godt, du ikke kan sige hverken fra eller til, så derfor spørger jeg dig i stedet, om det er normalt, at babyer sådan rokker, når de sidder og ikke kan underholde sig selv på nuværende tidspunkt??? Jeg har ikke set andre babyer med sammen aktivitetsniveau på hendes alder, og jeg tror sørme, jeg bliver gammel før tid.
En anden ting er hendes temperament, som jeg tror er affødt af eller sparker til aktivitetsniveauet. Det betyder, at hun græder/klynker sig gennem en del af dagens minutter, især hvis der ikke lige er noget der passer hende. Har du nogle erfaringer med at håndtere et sådan temperament??? Både hendes far og jeg har temperament, men vi var begge mere stille som børn, så vores forældre har ikke lige nogle gyldne ord...
Venlig hilsen
Louise