Bedstevennen flytter børnehave

4. februar 2010

Kategori:
Alder:
4 år

Bedstevennen flytter børnehave

Hej Helen.

Det er rigtig lang tid siden jeg sidst har haft brug for din hjælp. Mine drenge på 1,5 og 4 år trives bare så dejligt, så det er bare rigtig godt.

Min største dreng startede i bønehave i april sidste år. Han er lige blevet 4 år, og har i al sin børnehavetid haft en bedsteven. Der er kun 2 mdr imellem dem, og de matcher perfekt.

Når de leger sammen, er det rolige lege men alligevel med en god portion drengethed og "vildskab", dog afdæmpet. De skiftes til at bestemme, give plads til hinanden osv.

Igår var min dreng med vennen hjemme i 3-4 timer og moren sagde, at hun aldrig havde oplevet sådan en freelig og dejlig onsdag eftermiddag.;o) De havde bare leget så godt.

Hun fortalte så, at hendes søn skal skifte børnehave her til marts.;o(( (private årsager). Nej, hvor blev jeg ked af det.
Min søn græd hele vejen hjem i bilen og sagde at han også ville skifte børnehave. Hele natten har jeg tænkt på, hvordan det mon skulle gå, nu her om en lille måndes tid, når han flytter.

Hans mor og jeg har aftalt at vi laver legeaftaler, men vi ved jo også at begge drenge forhåbentlig får nye venner hurtigt igen. Og at det måske ebber ud. Men omvendt er vi begge meget interesseret i, at de holder kontakten ved lige, for de er SÅ gode for ...

Annonce

... hinanden.

Begge drenge kan godt blive lidt vilde, hvis de leger med de børn som efter min mening er lidt socialt belastet. Har set det i børnehaven.
Der er også nogle drenge der er så milde og gode, men de er ca 1/2 år yngre end min dreng, og det betyder åbentbart meget i den alder. Min dreng synes de er lidt kedelige, og vil helst være der hvor der sker lidt og hvor han får et fedt modspil.

På stuen er en af de bedste pædagoger også udlånt til anden stue og vender først tilbage til maj. Hende kunne jeg godt bruge nu, for jeg er lidt bekymret for min dreng og hvordan han vil reagere ved at miste sin bedste ven.

Når man ser de to venner sammen, er det som at se på et forelsket par. De elsker nærmest hinanden. Mit hjerte græder og jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre.

Min søn er ellers rigtig glad for at gå i børnehave. Han er social og meget vellidt blandt de andre børn. Han snakker meget og er en god dreng. Men også følsom over for forandringer.

Min mand rejser meget qua hans arbejde, og det reagerer vores søn meget på, når han ikke er hjemme i lange perioder. Og hvordan så når hans bedste ven forsvinder i hverdagen??

Håber du har et god råd eller opmuntrende ord.
Lige nu er det nok mig der har det værst med det. Heldigvis.

Kærlig hilsen
Kristine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin