Brev:
Bedstevennen flytter børnehave
4. februar 2010
Alder:
4 år
Bedstevennen flytter børnehave
Hej Helen.
Det er rigtig lang tid siden jeg sidst har haft brug for din hjælp. Mine drenge på 1,5 og 4 år trives bare så dejligt, så det er bare rigtig godt.
Min største dreng startede i bønehave i april sidste år. Han er lige blevet 4 år, og har i al sin børnehavetid haft en bedsteven. Der er kun 2 mdr imellem dem, og de matcher perfekt.
Når de leger sammen, er det rolige lege men alligevel med en god portion drengethed og "vildskab", dog afdæmpet. De skiftes til at bestemme, give plads til hinanden osv.
Igår var min dreng med vennen hjemme i 3-4 timer og moren sagde, at hun aldrig havde oplevet sådan en freelig og dejlig onsdag eftermiddag.;o) De havde bare leget så godt.
Hun fortalte så, at hendes søn skal skifte børnehave her til marts.;o(( (private årsager). Nej, hvor blev jeg ked af det.
Min søn græd hele vejen hjem i bilen og sagde at han også ville skifte børnehave. Hele natten har jeg tænkt på, hvordan det mon skulle gå, nu her om en lille måndes tid, når han flytter.
Hans mor og jeg har aftalt at vi laver legeaftaler, men vi ved jo også at begge drenge forhåbentlig får nye venner hurtigt igen. Og at det måske ebber ud. Men omvendt er vi begge meget interesseret i, at de holder kontakten ved lige, for de er SÅ gode for hinanden.
Begge drenge kan godt blive lidt vilde, hvis de leger med de børn som efter min mening er lidt socialt belastet. Har set det i børnehaven.
Der er også nogle drenge der er så milde og gode, men de er ca 1/2 år yngre end min dreng, og det betyder åbentbart meget i den alder. Min dreng synes de er lidt kedelige, og vil helst være der hvor der sker lidt og hvor han får et fedt modspil.
På stuen er en af de bedste pædagoger også udlånt til anden stue og vender først tilbage til maj. Hende kunne jeg godt bruge nu, for jeg er lidt bekymret for min dreng og hvordan han vil reagere ved at miste sin bedste ven.
Når man ser de to venner sammen, er det som at se på et forelsket par. De elsker nærmest hinanden. Mit hjerte græder og jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre.
Min søn er ellers rigtig glad for at gå i børnehave. Han er social og meget vellidt blandt de andre børn. Han snakker meget og er en god dreng. Men også følsom over for forandringer.
Min mand rejser meget qua hans arbejde, og det reagerer vores søn meget på, når han ikke er hjemme i lange perioder. Og hvordan så når hans bedste ven forsvinder i hverdagen??
Håber du har et god råd eller opmuntrende ord.
Lige nu er det nok mig der har det værst med det. Heldigvis.
Kærlig hilsen
Kristine