Utilfreds hele dagen

2. februar 2010

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Utilfreds hele dagen

Hej igen Helen.

Jeg skrev til dig d. 6 jan. men desværre fik jeg ikke forklaret míg ordenligt. Jeg skrev at min datter græder og er meget utilfreds og at hun lige er startet i instution. Du skrev tilbage at det er meget almindeligt når hun lige er startet op. Det var allerede inden hun var startet i instution hun var startet på at være meget utilfreds.

Det er desværre ikke over endnu. Det går fint når vi aflevere hende om morgenen og hun er glad det meste af dagen siger dagplejemoderen. Når vi så kommer hjem er hun ved at drive os til vanvid, det er ikke rart at skal skrive sådan om vores dejlige pige, men fra ca kl. 16.30 til 19 siger hun en høj utilfreds lyd.

Hun vil være på armen at os hele tiden og det er ikke engang ensbetydende med hun er glad. Hun græder meget og virker frustreret eller som om hun ikke selv ved hvad hun vil. Det er også på samme måde når vi spiser aftensmad og det er ved at være så hårdt konstant at høre på den lyd og se hende være så ulykkelig. Vi prøver hele tiden at finde på noget der kan aflede hende men det er kun et par ...

Annonce

... min det virker.

Hun er begyndt indimellem at få nogle flip hvor hun skriger/græder og spænder i hele kroppen og det kan f.eks bare være pga vi tager tandbørsten og sætter på plads. Hun vågner også flere gange om natten og græder. Vi elsker vores datter utrolig meget og vi har haft et nemt første år men synes jeg bliver meget ked af det fordi hun virker så utilfreds.

Hun opfører sig som om hun er vildt træt men hun sover fra 20.15 til 7.00 med nogle korte grædeture indimellem og så sover hun til middag kl. 12.30-15.00 hvor hun sover igennem. Så hun får da nok søvn, gør hun ikke? Hun spiser også godt og jeg tror ikke hun har ondt nogle steder.

Ville være utrolig glad hvis du har et par gode råd eller fortælle hvad vi skal gøre når hun er utilfreds og græder af ingenting. Det skal siges at hun går ikke selv endnu. Hun er stærk nok men tør ikke slippe vores hænder og hendes far tror det er det der er grunden til hun er utilfreds. Jeg synes ikke hun er så god til at underholde sig selv og lege men er det normalt for alderen?

Mange hilsner fra moderen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger