Brev:
Ulykkelig ved aflevering
1. februar 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Ulykkelig ved aflevering
Hej Helen.
Jeg har en rigtig dejlig og glad dreng på 26 måneder, som i den seneste tid har det svært ved aflevering i vuggestue og faktisk også når jeg henter ham.
Normalt har det været far der afleverede og mig som hentede ham, men da jeg er blevet arbejdsløs er det mig der både afleverer og henter. Vi hygger et par timer om morgenen og allerede når jeg siger at nu skal vi til at have tøj på, så bliver han ked af det og siger at han ikke vil i vuggestue idag.
Når vi kommer derned er han mut. Han vil helst holde i hånd og tager fat rundt om mit ben når jeg skal til at gå. Jeg prøver at forklare ham hvordan dagen kommer til at gå -at de skal lege, spise frokost osv. og at jeg selvfølgelig kommer igen snart. Han græder når jeg går, men jeg bliver i gangen til jeg kan høre at han er holdt op -og det varer ikke særligt længe, det er dog alligevel ret hårdt at se ham sådan.
Er i tvivl om hvad jeg kan gøre for at forbedre situationen for vil jo gerne have at han er glad for at komme derned. Har talt med pædagogerne og de siger at han spørger til mig i løbet af dagen, men at han ellers hygger sig.
Når jeg henter ham kan jeg jo se at han leger og fjoller og det virker til, at han har det skønt. Desværre er det så sådan at når han så ser mig, bliver han sur og kan finde på at skubbe nogle af de andre børn, på trods af at han lige har hygget sig. Jeg har indtil nu tænkt at det ville gå over -det er nu en måned det har været sådan, og jeg synes det går mig ret meget på og bliver ked af det. Han vil næsten aldrig med hjem -uanset om jeg tager mig rigtig god til til at lege med ham og se alt deres skønne legetøj eller om jeg prøver at gøre det kort...
Har du et bud på hvad det er der sker og hvad det er der gør at han reagerer sådan? I denne måned har han været dernede fra ca. kl. 10-15 og jeg holder ham hjemme hver fredag. Håber du kan hjælpe med et godt råd.
Venlig hilsen
Susanne