Ulykkelig ved aflevering

1. februar 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Ulykkelig ved aflevering

Hej Helen.

Jeg har en rigtig dejlig og glad dreng på 26 måneder, som i den seneste tid har det svært ved aflevering i vuggestue og faktisk også når jeg henter ham.

Normalt har det været far der afleverede og mig som hentede ham, men da jeg er blevet arbejdsløs er det mig der både afleverer og henter. Vi hygger et par timer om morgenen og allerede når jeg siger at nu skal vi til at have tøj på, så bliver han ked af det og siger at han ikke vil i vuggestue idag.

Når vi kommer derned er han mut. Han vil helst holde i hånd og tager fat rundt om mit ben når jeg skal til at gå. Jeg prøver at forklare ham hvordan dagen kommer til at gå -at de skal lege, spise frokost osv. og at jeg selvfølgelig kommer igen snart. Han græder når jeg går, men jeg bliver i gangen til jeg kan høre at han er holdt op -og det varer ikke særligt længe, det er dog alligevel ret hårdt at se ham sådan.

Er i tvivl om hvad jeg kan gøre for at forbedre situationen for ...

Annonce

... vil jo gerne have at han er glad for at komme derned. Har talt med pædagogerne og de siger at han spørger til mig i løbet af dagen, men at han ellers hygger sig.

Når jeg henter ham kan jeg jo se at han leger og fjoller og det virker til, at han har det skønt. Desværre er det så sådan at når han så ser mig, bliver han sur og kan finde på at skubbe nogle af de andre børn, på trods af at han lige har hygget sig. Jeg har indtil nu tænkt at det ville gå over -det er nu en måned det har været sådan, og jeg synes det går mig ret meget på og bliver ked af det. Han vil næsten aldrig med hjem -uanset om jeg tager mig rigtig god til til at lege med ham og se alt deres skønne legetøj eller om jeg prøver at gøre det kort...

Har du et bud på hvad det er der sker og hvad det er der gør at han reagerer sådan? I denne måned har han været dernede fra ca. kl. 10-15 og jeg holder ham hjemme hver fredag. Håber du kan hjælpe med et godt råd.

Venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.