Brev:
Gråd ved aflevering
20. januar 2010
Alder:
15 mdr.
Gråd ved aflevering
Hej Helen.
Så er der brug for dine gode input og assistance igen.
Linus er nu 15 mdr og trives fint. Vores problem er at han græder hver gang vi skal aflevere ham til vores gode dagplejemor. Vi er alle glad for hende, incl Linus, men ikke desto mindre sker det samme næsten hver morgen.
Det kan starte når vi begynder at tage flyvedragten af eller når vi giver ham til DP. Han har været der siden midten af august og det er gået fint i starten og er så blevet værre med gråden. Det kan tælles på en hånd de gange han ikke har grædt. Det skal siges at han holder op med at græde efter nogle minutter men pylrer meget og hvor det så altid ender med hun ligger ham ud at sove for hun kan ikke aflede ham på andre måder.
Vi har prøvet ALT! Blive lidt længere, det skriger han bare mere af, gå hurtig igen, heller ingen succes. Vi har altid badet ham om morgenen fordi vi har god tid. Har så tænkt på at det kunne måske hjælpe hvis tog bad om aftenen så han ikke var så træt når vi afleverede ham så det har vi gjort fra igår. Prøvede idag at give ham lidt kiks mens jeg afleverede men uden held igen.
Det er måske et lille problem, men det fylder bare meget i vores hoveder også fordi vi synes det er sådan en dum måde at gå fra ham på. Man tænker jo på det resten af dagen igennem. Vil så gerne være den forælder der står udenfor og vinker til sit barn i vinduet med smil på læben men det er måske ikke så almindelig som jeg går rundt og tror? Håbede lidt at tiden arbejdede for os også.
Han sover stadig en lille formiddagslur og eftermiddagslur.
Tak for god brevkasse!
Majbritt