Gråd ved aflevering

20. januar 2010

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Gråd ved aflevering

Hej Helen.

Så er der brug for dine gode input og assistance igen.

Linus er nu 15 mdr og trives fint. Vores problem er at han græder hver gang vi skal aflevere ham til vores gode dagplejemor. Vi er alle glad for hende, incl Linus, men ikke desto mindre sker det samme næsten hver morgen.

Det kan starte når vi begynder at tage flyvedragten af eller når vi giver ham til DP. Han har været der siden midten af august og det er gået fint i starten og er så blevet værre med gråden. Det kan tælles på en hånd de gange han ikke har grædt. Det skal siges at han holder op med at græde efter nogle minutter men pylrer meget og hvor det så altid ender med hun ligger ham ud at sove for hun kan ikke aflede ham på andre måder.

Vi har prøvet ALT! Blive lidt længere, det skriger han bare mere af, ...

Annonce

... gå hurtig igen, heller ingen succes. Vi har altid badet ham om morgenen fordi vi har god tid. Har så tænkt på at det kunne måske hjælpe hvis tog bad om aftenen så han ikke var så træt når vi afleverede ham så det har vi gjort fra igår. Prøvede idag at give ham lidt kiks mens jeg afleverede men uden held igen.

Det er måske et lille problem, men det fylder bare meget i vores hoveder også fordi vi synes det er sådan en dum måde at gå fra ham på. Man tænker jo på det resten af dagen igennem. Vil så gerne være den forælder der står udenfor og vinker til sit barn i vinduet med smil på læben men det er måske ikke så almindelig som jeg går rundt og tror? Håbede lidt at tiden arbejdede for os også.

Han sover stadig en lille formiddagslur og eftermiddagslur.

Tak for god brevkasse!

Majbritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar omkring min søns sovevaner.

Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnattåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)

Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.

Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!

Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, derudover sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid!

Tak fra Rikke, mor til dreng på 16 måneder