Brev:
Hjemme hos mor
15. januar 2010
Alder:
3 år, 2 mdr.
Hjemme hos mor
Hej Helen!
Jeg skriver til dig fordi storbror på 3 år og 2 mdr. bliver passet hjemme sammen med mor og lillebror på 4½ mdr. Storbror startede i børnehaven i ca. 2 mdr. og efter jul, valgte vi, at han skulle være hjemme hos os indtil min barsel er slut, 1. august..
Storbror er en følsom fyr, tryghedssøgende og er meget knyttet til mig selvom far også gør et flot stykke arbejde. Han er flot med i udviklingen, forstår mange ting og udtrykker sig flot. Han kom af med sutten som 1½-årig, stoppede med middagssøvn da han var 2½ år og blev også renlig der. Han har klaret det rigtigt flot da lillebror kom. Mit indtryk er, at han er glad for at han er hjemme sammen med os. Og jeg tror også at det er godt for deres søskendeforhold at de er så meget sammen.
Jeg er meget opmærksom på storbrorens behov og opmærksomhed. Når lillebror sover, leger jeg meget med storbror, mest stilleleg feks. tegne, læse osv. Går dagligt ud en time og leger, når jeg har mulighed går vi på bibliotek, laver legeaftaler, osv. Han har meget krudt i sig og kan godt lide at bruge kroppen. Når jeg er ude med ham har jeg lillebror i bæreselen, så det er begrænset hvor meget jeg kan løbe efter ham :) Lillebror sover ikke længere så godt i barnevognen, da han er alt for nysgerrig.
Jeg er meget opmærksom på hans socialebehov, da han er meget social. Vi er ofte ude hos venner og familie og vi har også ofte besøg hvor der også kommer børn. Bedsteforældrene bor også tæt på, så ca. en gang om ugen leger de med ham udenfor eller tager på udflugt.
Alligevel bliver jeg nogle gange i tvivl om han går glip af noget, fordi han ikke går i børnehaven. Fx udvikling gennem leg med andre børn, selvstændighed osv. Feks. øver jeg med ham at han selv tager jakke og sko på, men det er ikke dagligt :)
Tak for en rigtig god brevkasse :)
Med venlig hilsen
Elvisa