Brev:
Det er kun mor som dur..
14. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Det er kun mor som dur..
Hej Helen..
Vi har endnu et spørgsmål omkring vores dejlige datter Rebecca på 6 1/2 mdr.
Rebecca har altid været glad for og tryg ved os begge to, og det har været hende ligegyldigt hvem som gav hende mad, badede, puslede, puttede hende.
Dette ændrede sig for ca. 14 dage siden, nu er det kun hendes mor som dur. Far kan ikke sidde og hygge og lege med hende uden hun drejer hovedet efter mor, hun bliver hurtigt ked af det når far pusler, i puttesituationen er det kun mor som kan få ro på og når hun vågner om natten og græder, er det kun mor som kan trøste - når far prøver, kører hun lynhurtigt sig selv op og skriger så voldsomt at hun næsten kaster op..
Vi kan ikke rigtigt se hvilken forandring som kan have foresaget denne pludselige ændring, men da vi samtidig har store søvnvanskeligheder er det ret hårdt at være moren som hele tiden er på og også at være faren, som hele tiden bliver forkastet.
Hun har taget et tigerspring v ca 26 uge, kan vi læse, og v 5 mdr. alderen sker der så vidt vi kan læse også en personlighedsudvikling, på vejen til at løsrive sig fra mor -kan det være det som driller os?
Vi har læst at det kan være hensigtsmæssigt at lege "kuk-kuk borte" lege med hende, så det gør vi hver dag - har du andre forslag, og skal man acceptere hendes valg af forældre, eller være mere insisterende på at hun også "bruger" far?
Mange hilsner fra
Eva og Rene.