Det er kun mor som dur..

14. januar 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Det er kun mor som dur..

Hej Helen..

Vi har endnu et spørgsmål omkring vores dejlige datter Rebecca på 6 1/2 mdr.

Rebecca har altid været glad for og tryg ved os begge to, og det har været hende ligegyldigt hvem som gav hende mad, badede, puslede, puttede hende.

Dette ændrede sig for ca. 14 dage siden, nu er det kun hendes mor som dur. Far kan ikke sidde og hygge og lege med hende uden hun drejer hovedet efter mor, hun bliver hurtigt ked af det når far pusler, i puttesituationen er det kun mor som kan få ro på og når hun vågner om natten og græder, er det kun mor som kan trøste - når far prøver, kører hun lynhurtigt sig selv op og skriger så voldsomt at hun næsten kaster op..

Vi kan ikke rigtigt se hvilken ...

Annonce

... forandring som kan have foresaget denne pludselige ændring, men da vi samtidig har store søvnvanskeligheder er det ret hårdt at være moren som hele tiden er på og også at være faren, som hele tiden bliver forkastet.

Hun har taget et tigerspring v ca 26 uge, kan vi læse, og v 5 mdr. alderen sker der så vidt vi kan læse også en personlighedsudvikling, på vejen til at løsrive sig fra mor -kan det være det som driller os?

Vi har læst at det kan være hensigtsmæssigt at lege "kuk-kuk borte" lege med hende, så det gør vi hver dag - har du andre forslag, og skal man acceptere hendes valg af forældre, eller være mere insisterende på at hun også "bruger" far?

Mange hilsner fra
Eva og Rene.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.