Kravle, rejse sig og søvn

14. januar 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Kravle, rejse sig og søvn

Hej Helen.

Vores datter er nu lidt over 9 måneder og hun er langt om længe begyndt at krybe fremad. Det er først nu hun har fundet ud af, at hun skal bruge sine arme.

Voers SP siger at hun ligger rigtig flot på maven og er utrolig stærk i ryggen, men samtid er hun også lidt stiv. Benene skal helst være strakte osv.

Hvordan kan vi nu hjælpe hende til at rejse sig ved ting og selv komme op i kravlestilling. Hvis vi sætter hende på alle fire (og forsigtigt holder ved hendes ben), så går der ikke mange sekunder inden hun strækker benene ud og derved lander på maven igen.

Hvis vi prøver at hjælpe hende til at rejse sig, ja så er det op på strakte ben med det samme - ikke noget med at komme på knæ først og derfra videre op. Når hun står foregår det meget stille - ikke noget med at hoppe osv. og generelt når hun sidder foregår det også meget ...

Annonce

... stille, hun sidder ikke og rokker frem og tilbage. Hun tager dog gå skridt lige med det samme hun kommer op på benene, selvom vi ikke øver dette med hende.

Vi forsøger at svinge, gynge, vende og dreje hende så meget som muligt, men måske er der andre øvelser vi kan gøre for at hjælpe hende yderligere på vej med selv at komme i kravlestilling og rejse sig.

En anden ting vedr søvn. så sover hun bare rigtig dårligt for tiden. Hun vågner hver anden time hele natten og er svær at få til at falde i søvn igen. Derudover får hun stadig flaske aften, sen aften og tidlig morgen - og så middag. Er det ved at være tid til at skære aften eller tidlig morgen flasken væk - og hvordan. Er det en kold tyrker, der skal til? Hvis hun vågner omkring midnat og falder i søvn igen uden flaske, ja så vågner hun som regel ca 45 min efter igen.

På forhånd tak.

Hilsen
Jette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år