Morsyg, tigerspring

13. januar 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Morsyg, tigerspring

Hej Helen.

Hvor skal jeg starte....
For at sige det ligeud og nok også lidt groft for nogen, har jeg et stk. baby billigt til salg ligenu.

Min søn nærmere sig de 8 md og er en sund glad og rask dreng. han udvikler sig fint og efter en vaskelig start med maveproblemer og lidt for meget forkælelse hvad angik sovevaner er/var vi kommet ind i en rigtig god rytme.

Den sidste uge er han nu gået ind i en fase hvor han skriger konstant og jeg mener konstant. Det eneste tidspunkt han er nogelunde tilfreds er når han sidder på min arm og det er ikke altid godt nok. Jeg er ved at gå ud af mine syv sind....hva kan jeg gøre. Ved godt han skal igennem denne fase, men er der en eller anden måde man kan komme nemmere igennem den på, for os begge.

Han vil ikke siddes med, han vil ikke ligges på sit legetæppe, han vil ikke sidde i sin stol og gør du nogen af disse ting, bryder hans verden sammen og han græder fuldstændigt utrøsteligt, indtil jeg tager ham op igen. Synes det er utroligt hårdt at jeg skal vælge om jeg vil have noget at spise el ej. da hvis jeg vælger jeg er sulten så samtidig betyder at han begynder at skrige, hvis jeg skal lægge ham fra mig også bare et øjeblik.

Har prøvet ...

Annonce

... nogengange at lige lade ham græde lidt for at se om han ikke holder op, men han bliver ved, selvom jeg sidder lige ved siden af ham. det holder først op når jeg tager ham op. Jeg har ikke lige mulighed for at der er nogen der kan tage ham, så jeg lige kan få en pause.

Samtidig sover han ligeud sagt elendigt om natten i øjeblikket. han karter rundt i sin seng og vender tit på tværs i sengen. Han vågner med skrig som om han har mareridt og nogen gange er han fuldstændig utrøstelig hvor jeg har måtte rokke ham i op til en time i mine arme for at han faldt i søvn igen. Skrigerriet foregår hele natten med interval på mellem hver anden time til 2 gange i timen.

Jeg har meget svært ved at have overskud til hans hængeri om dagen, når jeg ikke får hvilet om natten. og jeg vil virkelig håbe at der er noget du kan hjælpe mig med.

Han spiser 3 måltider om dagen (2 x grød og en gang mos) og får en flasken når han skal sove samt en tidlig morgen, hvor han så sover videre. Han er lidt tung bagtil, så han kan ikke kravle endnu, selvom han meget gerne vil og jeg hjælper ham så meget jeg kan... men skrigeriet bliver ved.

Håber du har nogle gode råd :)

Med venlig hilsen
en meget træt og udmattet mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder