Brev:
Stadig morsyg
12. januar 2010
Alder:
10 mdr.
Stadig morsyg
Hej Helen,
Ja, vi og ikke mindst min datter, er stadig frustreret over, at hun er morsyg og meget omklamrende. Men jeg vil sige, at det bliver kun værre. Hun blev 10 mdr, i går og har hun 1 måned tilbage inden vuggestuestart. Jeg må sige, at jeg er en smulle usikker på, hvordan det kommer til at gå.
Som du skrev sidst, er det naturligt i denne alder, at børn bliver mere omklamrende og vil ha mor. Jeg veksler mellem at være hos hende og gå lidt fra hende og lave lidt andet mens hun er i nærheden. Hendes adfærd har ændret sig til, at hun følger efter mig - griber fat i mine ben hvis jeg laver mad. Græder når jeg ikke sidder eller går rundt med hende. For tiden er hun ikke glad ret længe af gangen og virker angst for hvor jeg dog går hen :-)
Desuden sover hun meget dårligt. Hun har altid sovet lidt om dagen og så hele natten. Men nu sover hun meget afbrudt om dagen, hvor hun vågner og bare vil op - græder egentlig ikke. Vil bare være hos mig. Om natten er hun vågen rigtig mange gange - ja op mod 10-15 gange. Græder heller ikke der, men ligger og snakker og venter.... Synes ikke jeg kan få hende til at putte sig ordentligt igen og har derfor forsøgt med lidt mælk. Det hjælper sommetider..
Hmm, jeg er jo nok bare forvirret over hendes reaktion på at blive ældre, men skal jeg bare have tålmodighed og håbe det går over eller kan jeg med fordel "træne" hende og hvordan? Den sidste uges tid dur far heller ikke. igen græder hun ikke, men rækker bare armene ud efter mig og griner..
For mit vedkommende er det jo efterhånden hårdt at være på barsel, fordi jeg er så meget på, men tænker det er værst for hende, da hun tydeligvis er frustreret og igang med at finde ud af hvem hun er.
Håber du har en forklaring og måske et godt råd.
Med venlig hilsen
Vicki