Stadig morsyg

12. januar 2010

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Stadig morsyg

Hej Helen,

Ja, vi og ikke mindst min datter, er stadig frustreret over, at hun er morsyg og meget omklamrende. Men jeg vil sige, at det bliver kun værre. Hun blev 10 mdr, i går og har hun 1 måned tilbage inden vuggestuestart. Jeg må sige, at jeg er en smulle usikker på, hvordan det kommer til at gå.

Som du skrev sidst, er det naturligt i denne alder, at børn bliver mere omklamrende og vil ha mor. Jeg veksler mellem at være hos hende og gå lidt fra hende og lave lidt andet mens hun er i nærheden. Hendes adfærd har ændret sig til, at hun følger efter mig - griber fat i mine ben hvis jeg laver mad. Græder når jeg ikke sidder eller går rundt med hende. For tiden er hun ikke glad ret længe af gangen og virker angst for hvor jeg dog går hen :-)

Desuden sover hun meget dårligt. Hun har altid sovet lidt om dagen og så hele natten. Men nu sover hun meget afbrudt om dagen, hvor hun ...

Annonce

... vågner og bare vil op - græder egentlig ikke. Vil bare være hos mig. Om natten er hun vågen rigtig mange gange - ja op mod 10-15 gange. Græder heller ikke der, men ligger og snakker og venter.... Synes ikke jeg kan få hende til at putte sig ordentligt igen og har derfor forsøgt med lidt mælk. Det hjælper sommetider..

Hmm, jeg er jo nok bare forvirret over hendes reaktion på at blive ældre, men skal jeg bare have tålmodighed og håbe det går over eller kan jeg med fordel "træne" hende og hvordan? Den sidste uges tid dur far heller ikke. igen græder hun ikke, men rækker bare armene ud efter mig og griner..

For mit vedkommende er det jo efterhånden hårdt at være på barsel, fordi jeg er så meget på, men tænker det er værst for hende, da hun tydeligvis er frustreret og igang med at finde ud af hvem hun er.

Håber du har en forklaring og måske et godt råd.

Med venlig hilsen
Vicki

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor