Græder meget

6. januar 2010

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Græder meget

Hej Helen.

Så skriver jeg igen da jeg synes vores datter græder meget. Hun er lige blevet 13 måneder og er lige startet i dagpleje.

Hun har i et par måneder vågnet mange gange om natten og grædt. De fleste gange kan vi synge hende i søvn igen men ca. midt på natten græder hun rigtig meget også selvom hun kommer over imellem os. Det eneste der de fleste gange kan stoppe hende er en flaske med mælk. Hun har ellers ikke været vant til at få flaske. Lige inden hun kommer i seng får hun også grød, så jeg er sikker på hun ikke er sulten. Hun har også en bamse hun normalt er glad for bare ikke om natten.

Jeg synes også hun græder eller kommer med en klage lyd om dagen. Jeg bliver så frustreret da jeg synes vi prøver at lege meget med hende og give hende trykhed og kærlighed. Hun har ikke ...

Annonce

... fejlet noget og spiser de fleste dage fint og varieret mad. Hun sover hos os i soveværelset, men i egen seng hvor hun også bliver puttet. Putningen svinger lidt men de fleste gange græder hun lidt inden hun falder i søvn Ca. midt på natten kommer hun over til os og sover imellem os og helst gerne med armene om min hals.

I dagplejen har hun grædt meget og jeg har hentet hende hurtigt igen. Jeg ved godt det tager tid at vænne sig til at være afsted men da vi ofte har svært ved at trøste hende er jeg lidt bekymret for om dagplejemoderen kan få hende til at stoppe med at græde.

Det skal lige siges at vi også har mange gode timer men gråden fylder meget for tiden fordi det er så mange gange om natten. Jeg ved ikke om du har et godt råd eller om tiden skal arbejde for os.

Mange nytårshilsner herfra.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor