Brev:
Ligge på maven - hvor ofte og hvor længe?
4. januar 2010
Alder:
0 mdr.
Ligge på maven - hvor ofte og hvor længe?
Hej Helen
Lige endnu et spørgsmål fra mig.
Min datter er født 3 måneder for tidligt og er nu 1 uge korrigeret.
Hvor ofte og hvor længe skal hun ligge på maven?
Jeg synes det volder lidt problemer, fordi jeg har hørt, at de kun skal ligge på maven når de er vågne og oplagte. Men sådan en lille en har jo ikke mange vågne timer i døgnet, og en stor del af dem hun har, går jo med at amning og pusling. Når hun så er vågen og ikke er ved at klare de to ting, vil jeg jo også gerne sidde med hende så vi kan kigge på hinanden :)
I øvrigt - ca hvornår kan jeg regne med at hun er stærk nok til at løfte hovedet? Det går nemt med at vende det fra side til side, det har hun gjort siden hun var 34 uger. Men at løfte det helt op, gør hun faktisk kun når hun ligger på en skulder for at bøvse og signalerer at hun gerne vil ned og have mere mad.
På forhånd tak
Sarah