Ekstrem mor pylleret

4. januar 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Ekstrem mor pylleret

Hej igen Helen

Håber du kan hjælpe mig, min søn Lucas på 2 år er ekstrem mor pylleret.

Lucas er så glad for sin mor at jeg nogen gange godt kan blive lidt irriteret over det :-( der er bare kun mor der kan bruges lige meget hvad.

Jeg kan eks ikke gå på wc alene uden lucas skal med, går jeg blot ud i køkkenet er Lucas i hælene på mig med det samme, trods at hans far sidder i stuen hos ham, han bliver ked af det/ hysterisk hver gang, jeg går ud og handler og lader ham være alene hos hans far, i de fleste tilfælde bliver drengen sur og hysterisk hvis blot hans far tager ham op for at gå ud og skifte ham, selv når vi besøger mormor i jylland som han er utrolig glad for, kan mormor ikke sidde med ham alene når jeg er tilstæde, så bliver han sur og tvær og vil over til sin mor igen.

Jeg har prøvet at ligge meget af ansvaret fra mig og over på hans far istedet for at håbe at drengen så nogen gange ville ...

Annonce

... vælge hans far i stedet for, men det virker bare ikke,

Lige meget hvad er det kun mor der virker, kun mor der må trøste ham, han følger mig over alt, og vil kun være hvor mor er går jeg som skrevet ud af rummet følger lucas med,
er jeg i bad kommer drengen løbende ud og åbner døren for at kigge på, jeg er ekstremt glad for min søn og elsker ham over alt på jorden, men er godt nok ved at være udkørt over at jeg aldrig har 5 min´s fred fra ham at det altid kun er mig der kan bruges.

Hans far arbejder dog i søværnet, så da lucas var lille har han været væk i perioder, og er det stadigvæk, men han er tilgengæld også hjemme i længere perioder og da vi har haft en formodning om at det evt var en del af skylden til problemet har min mand nu skiftet skib, så han er væk 14 dage og hjemme 3 uger fast.

Hvad gør jeg lige for at få bare en smule ro engang imellem..?

Håber du har et godt råd...

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor