Brev:
Ekstrem mor pylleret
4. januar 2010
Alder:
2 år, 1 mdr.
Ekstrem mor pylleret
Hej igen Helen
Håber du kan hjælpe mig, min søn Lucas på 2 år er ekstrem mor pylleret.
Lucas er så glad for sin mor at jeg nogen gange godt kan blive lidt irriteret over det :-( der er bare kun mor der kan bruges lige meget hvad.
Jeg kan eks ikke gå på wc alene uden lucas skal med, går jeg blot ud i køkkenet er Lucas i hælene på mig med det samme, trods at hans far sidder i stuen hos ham, han bliver ked af det/ hysterisk hver gang, jeg går ud og handler og lader ham være alene hos hans far, i de fleste tilfælde bliver drengen sur og hysterisk hvis blot hans far tager ham op for at gå ud og skifte ham, selv når vi besøger mormor i jylland som han er utrolig glad for, kan mormor ikke sidde med ham alene når jeg er tilstæde, så bliver han sur og tvær og vil over til sin mor igen.
Jeg har prøvet at ligge meget af ansvaret fra mig og over på hans far istedet for at håbe at drengen så nogen gange ville vælge hans far i stedet for, men det virker bare ikke,
Lige meget hvad er det kun mor der virker, kun mor der må trøste ham, han følger mig over alt, og vil kun være hvor mor er går jeg som skrevet ud af rummet følger lucas med,
er jeg i bad kommer drengen løbende ud og åbner døren for at kigge på, jeg er ekstremt glad for min søn og elsker ham over alt på jorden, men er godt nok ved at være udkørt over at jeg aldrig har 5 min´s fred fra ham at det altid kun er mig der kan bruges.
Hans far arbejder dog i søværnet, så da lucas var lille har han været væk i perioder, og er det stadigvæk, men han er tilgengæld også hjemme i længere perioder og da vi har haft en formodning om at det evt var en del af skylden til problemet har min mand nu skiftet skib, så han er væk 14 dage og hjemme 3 uger fast.
Hvad gør jeg lige for at få bare en smule ro engang imellem..?
Håber du har et godt råd...
Venlig hilsen