For lidt vækst

30. december 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

For lidt vækst

Hej Helen.

Min store dreng på nu 2 år og 10 måneder er jo en lille dreng. Og ja det er hans forældre også, så vi forventer jo ikke han bliver tårnhøj overhovedet. Jeg synes bare ikke han vokser så meget, så jeg kan ikke lade være med at tænke over det og konstant måle ham for at se om han ikke alligevel er vokset lidt.

Jeg målte ham igår og der var han 87 cm. Han startede med ca. 3 kg ved fødslen og har efterfølgende ryget ned ad kurverne for tilsidst at ende på den nederste kurve. Og det ved vi jo godt, da vi selv som sagt ikke er så store. Ved 2års undersøgelsen var han 82 cm. og ja ganger man med 2 (som rygtet siger ens sluthøjde bliver) bliver han jo 164. Det er sgu da ikke højt for en dreng. Hans far er også kun omkring 170, så han har det jo ikke fra fremmede. Men jeg synes det er lidt at vokse 5 ...

Annonce

... cm på 10 måneder og kan nu se han rammer under den laveste kurve.

Håber inderligt han lige tager en slutspurgt her de sidste 2 måneder inden hans fødselsdag og lægetjek. Jeg vil selvfølgelig snakke med lægen om det, fordi det irritere mig. Men hvad er normalt at vokse på et år og kan han pludselig tage nogle cm????

Han sover fint og godt og spiser sundt og varieret, og er generelt en super skøn og aktiv dreng uden de store problemer. Han får ikke slik og sodavand. Han elsker frugt og spiser gerne meget af det i løbet af en dag udover sine måltider. Så på det område kan vi ikke gøre mere.

Når man arver højde, er det så kun fra forældrerne eller tæller familie også med, for min far og mine brødre er noget højere end mig og min mand???

Håber du får et godt nytår.

Med venlig hilsen
Lillemandens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder