Brev:
For lidt vækst
30. december 2009
Alder:
2 år, 10 mdr.
For lidt vækst
Hej Helen.
Min store dreng på nu 2 år og 10 måneder er jo en lille dreng. Og ja det er hans forældre også, så vi forventer jo ikke han bliver tårnhøj overhovedet. Jeg synes bare ikke han vokser så meget, så jeg kan ikke lade være med at tænke over det og konstant måle ham for at se om han ikke alligevel er vokset lidt.
Jeg målte ham igår og der var han 87 cm. Han startede med ca. 3 kg ved fødslen og har efterfølgende ryget ned ad kurverne for tilsidst at ende på den nederste kurve. Og det ved vi jo godt, da vi selv som sagt ikke er så store. Ved 2års undersøgelsen var han 82 cm. og ja ganger man med 2 (som rygtet siger ens sluthøjde bliver) bliver han jo 164. Det er sgu da ikke højt for en dreng. Hans far er også kun omkring 170, så han har det jo ikke fra fremmede. Men jeg synes det er lidt at vokse 5 cm på 10 måneder og kan nu se han rammer under den laveste kurve.
Håber inderligt han lige tager en slutspurgt her de sidste 2 måneder inden hans fødselsdag og lægetjek. Jeg vil selvfølgelig snakke med lægen om det, fordi det irritere mig. Men hvad er normalt at vokse på et år og kan han pludselig tage nogle cm????
Han sover fint og godt og spiser sundt og varieret, og er generelt en super skøn og aktiv dreng uden de store problemer. Han får ikke slik og sodavand. Han elsker frugt og spiser gerne meget af det i løbet af en dag udover sine måltider. Så på det område kan vi ikke gøre mere.
Når man arver højde, er det så kun fra forældrerne eller tæller familie også med, for min far og mine brødre er noget højere end mig og min mand???
Håber du får et godt nytår.
Med venlig hilsen
Lillemandens mor