Tynd pige med stor mave

15. december 2009

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Tynd pige med stor mave

Hej Helen

Jeg har tidligere været medlem herinde og skrevet til dig fordi jeg var bekymret for min datters spisning.

Hun er nu 16 måneder, og spiser stadig ikke meget, men har fået en nogenlunde stabil rytme med at spise en god portion havregrød om morgenen - og i hendes dagpleje spiser hun en hel skive rugbrød på en god dag.
Til aften spiser hun sjældent noget, nipper måske lidt til noget kartoffel ell. lign, og får nogle gange en bid brød eller andet inden hun skal sove.

Hun er meget spinkel, jeg tror hun vejer ca. 8,5 kg - måske tættere på 9. Hun har altid haft en struttende mave, men her til aften lagde jeg virkelig mærke til den, og jeg undrer mig over dens form.

Det er som om den buler mere ud i den ene side, og det ser faktisk noget ...

Annonce

... overdimensioneret ud når hun står op, når hun ligger ned ser det ikke så slemt ud.
Jeg lagde også mærke til at hun selv er opmærksom på sin mave, og hele tiden rører ved den. men jeg kan her godt være lidt i tvivl om det er fordi der er noget, eller om det er fordi hun har fået øje på sin navle:)

Når hun går tilter hun en smule til den ene side, og da hun var helt lille var det som om hun havde meget ondt i maven - hun havde ikke kolik, og græd ikke særlig ofte - men der gik længe før hun smilede og virkede tilfreds.

Vi havde hende til kiropraktor (også da hun var helt lille) men hun kunne ikke finde noget.

Så mit spørgsmål går på om det er normalt at børn på hendes alder kan have en strutmave der buler mere ud i den ene side end i den anden?

Venlig hilsen
Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder