Brev:
Tynd pige med stor mave
15. december 2009
Alder:
16 mdr.
Tynd pige med stor mave
Hej Helen
Jeg har tidligere været medlem herinde og skrevet til dig fordi jeg var bekymret for min datters spisning.
Hun er nu 16 måneder, og spiser stadig ikke meget, men har fået en nogenlunde stabil rytme med at spise en god portion havregrød om morgenen - og i hendes dagpleje spiser hun en hel skive rugbrød på en god dag.
Til aften spiser hun sjældent noget, nipper måske lidt til noget kartoffel ell. lign, og får nogle gange en bid brød eller andet inden hun skal sove.
Hun er meget spinkel, jeg tror hun vejer ca. 8,5 kg - måske tættere på 9. Hun har altid haft en struttende mave, men her til aften lagde jeg virkelig mærke til den, og jeg undrer mig over dens form.
Det er som om den buler mere ud i den ene side, og det ser faktisk noget overdimensioneret ud når hun står op, når hun ligger ned ser det ikke så slemt ud.
Jeg lagde også mærke til at hun selv er opmærksom på sin mave, og hele tiden rører ved den. men jeg kan her godt være lidt i tvivl om det er fordi der er noget, eller om det er fordi hun har fået øje på sin navle:)
Når hun går tilter hun en smule til den ene side, og da hun var helt lille var det som om hun havde meget ondt i maven - hun havde ikke kolik, og græd ikke særlig ofte - men der gik længe før hun smilede og virkede tilfreds.
Vi havde hende til kiropraktor (også da hun var helt lille) men hun kunne ikke finde noget.
Så mit spørgsmål går på om det er normalt at børn på hendes alder kan have en strutmave der buler mere ud i den ene side end i den anden?
Venlig hilsen
Elisabeth