Vi fejrer 6 måneder!

14. december 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vi fejrer 6 måneder!

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Jeg har altid troet at det var bedst at børn lærte, at når man havde puttet dem - så skulle de blive i sengen. Altså så de lærte det fra starten. Men jeg stoler på at du har lidt mere styr på tingene, og vores aftener er blevet mindre anstrengende efter vi har indset at måske skulle hun bare lige have en lur...:)

Nå, her kommer den egentlige grund til at jeg skriver - min datter fylder 6 måneder d 23, og jeg ved ikke ...

Annonce

... så meget om noget. I og med at der ikke er nogen til at fortælle noget her.

Hvad skal jeg være opmærksom på fra nu af? Hvad er det godt at jeg ved?
Ændrer hun vaner? mht spisning, rytmer, nattesøvn, udvikling - ja hvad ved jeg?

Hun er først lige begyndt så småt at rulle fra mave til ryg, men hun har kunne rulle fra ryg til mave i et stykke tid. Hun er stærk og altid glad. Hvordan kan jeg stimulere hende?

Bare giv mig en ordentlig smørre - jeg kan fornemme at hun bliver større og mere "intelligent" eller hvad man siger. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal arbejde med hende, og med det.

Ja vi fejrer at hun er blevet 6 måneder, og glæder os til mange flere!

Hilsen Sophie og hendes mand :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger