Ytryg baby

9. december 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Ytryg baby

Kære Helen

Jeg håber sådan, du kan hjælpe mig om mine to små piger med et godt råd.

De er lige blevet 5 måneder og er de nemmeste og dejligste damer i verden;-)... Alt fungerer så fint... NÅR bare vi er der hjemme i vante omgivelser. I samme sekund de (det er især den ene) kommer ud i fremmede omgivelser starter hylekoncerten og den stopper ikke før vi er hjemme igen, og det kan godt tage pippet lidt fra en lille mor!

Fx vil familien jo gerne have besøg af de små basser af og til, men det er sjældent en succes, jeg har slet ikke behov for at skulle ud og "føjte" hele tiden, men nogle gange kan det jo være meget rart at tage på et lille ...

Annonce

... visit og tage dem med. Alt er fint så længe de sover i barnevognen og til nød (ikke altid), hvis de sidder hos mor eller far, men hvis jeg nu er alene og lige er nødt til at give den ene fra mig et kort sekund, det er ikke altid muligt at holde to på en gang, ja så er den gal.

Jeg synes, det er lidt svært og uoverskueligt og spørger mig selv for hvis skyld vi er på besøg - for ingen af os nyder det, så mit spørgsmål er: skal vi bare blive hjemme og vente til de er blevet lidt større, eller kan man vende dem gradvist til at komme ud? Er det for ambitiøst at tage damerne med af og til på nuværende tidspunkt?

Mange hilsener fra
Tvillingemoren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre