Brev:
Stoppe med sut?
8. december 2009
Alder:
3 år
Stoppe med sut?
Hej Helen
Vi har lige været til tandlæge i dag med vores datter på 2 1/2 år, og fik at vide, at hun burde stoppe med brugen af sut, da hun åbenbart har suttebid. Vi havde egentlig forestillet os at vente til, hun efter hun var startet børnehave, så hun havde den tryghed med sig. Hun har i lang tid kun brugt sutten, når hun sover, og når hun får vasket hår, og da hun altid har sovet dårligt om natten, er vores store bekymring lige nu, hvordan det skal gå med søvnen, når vi tager sutten fra hende. Hun er stadig meget tæt knyttet til sin sut, så hvis det ikke havde været for tandlægebesøget, ville det ikke havde faldet os ind at afskaffe den endnu.
Har du nogle gode forslag til, hvordan vi stopper med brugen af sut herhjemme? Vi synes umiddelbart ikke, at hun er kognitivt langt nok fremme til at forstå, hvis vi sender sutterne til julemanden etc.
Vi glæder os til at høre dine input
Med venlig hilsen
Zanne