Mave- og rygtræning

7. december 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Mave- og rygtræning

Kære Helen.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan hjælpe min datter på 6 måneder med at træne ryg- og mavemuskler.

Vi sørger for at lægge hende på maven så tit som muligt, men det skal lige times med måltiderne, da hun nemt gylper op til ½ time efter, hun har spist. Så hun ligger altså også en del på ryggen eller sidder ved os. Hun triller om på siden og mosler rundt på legetæppet, hvor hun nemt drejer en omgang. Hun ligger fint på maven og strækker sig op på armene og griber ud efter legetøj. Hun er begyndt at lette lidt på numsen og trække benene op under sig – er det forstadiet til at krybe/kravle?

Når hun ligger på ...

Annonce

... ryggen og skal op, tager vi hende i hænderne, så hun selv hiver sig op med mave- og armmusklerne. Det synes hun er ret sjovt.

Hun triller ikke så meget selv, så det øver vi i vores seng. Har kun én gang trillet fra ryg til mave, mens den anden vej er mere populær. Det er dog efterhånden længe siden hun har gjort det af sig selv.

Jeg tænker, at jeg vil købe sådan en pilatesbold. Kan hun ikke få meget ud af den også?

Hvad kan vi ellers gøre?

Hun kan sidde selv i 15-20 sekunder og sidder i højstolen og spiser sine måltider. Ellers kan hun godt lide at sidde hos ved bordet, på gulvet eller i sofaen og lege.

Hilsen Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.