Brev:
Mave- og rygtræning
7. december 2009
Alder:
6 mdr.
Mave- og rygtræning
Kære Helen.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan hjælpe min datter på 6 måneder med at træne ryg- og mavemuskler.
Vi sørger for at lægge hende på maven så tit som muligt, men det skal lige times med måltiderne, da hun nemt gylper op til ½ time efter, hun har spist. Så hun ligger altså også en del på ryggen eller sidder ved os. Hun triller om på siden og mosler rundt på legetæppet, hvor hun nemt drejer en omgang. Hun ligger fint på maven og strækker sig op på armene og griber ud efter legetøj. Hun er begyndt at lette lidt på numsen og trække benene op under sig – er det forstadiet til at krybe/kravle?
Når hun ligger på ryggen og skal op, tager vi hende i hænderne, så hun selv hiver sig op med mave- og armmusklerne. Det synes hun er ret sjovt.
Hun triller ikke så meget selv, så det øver vi i vores seng. Har kun én gang trillet fra ryg til mave, mens den anden vej er mere populær. Det er dog efterhånden længe siden hun har gjort det af sig selv.
Jeg tænker, at jeg vil købe sådan en pilatesbold. Kan hun ikke få meget ud af den også?
Hvad kan vi ellers gøre?
Hun kan sidde selv i 15-20 sekunder og sidder i højstolen og spiser sine måltider. Ellers kan hun godt lide at sidde hos ved bordet, på gulvet eller i sofaen og lege.
Hilsen Mette