Brev:
Stoppe med at bruge sut
7. december 2009
Alder:
3 år, 8 mdr.
Stoppe med at bruge sut
Hej Helen
Mads bliver 4 år til april, men er stadig meget glad for sin sut både om natten og når han kommer hjem fra børnehave og trænger til at slappe lidt af. Han bruger den slet ikke i børnehaven og har ikke gjort det et år. Jeg syntes dog, at han er ved at blive for stor og tandlægen har for et stykke tid siden sagt at hans tænder ville blive glade, hvis han lagde sutten på hylden. Vi har dog valgt at bevare den lidt da der er sket meget i hans liv bla. blev han helt blefri i juli og er blevet storebror i september.
Jeg har forsøgt at overtale ham til at vi lader julemanden bytte den til noget legetøj, men han er slet ikke modtagelig.
Jeg har overvejet om jeg bare skal tage beslutningen og inddrage sutterne, men jeg er lidt i tvivl fordi, at han altid selv har gjort opmærksom på, når han var klar til at lave om på nogle ting. Bla. da bleen kom af, sagde han selv en dag at nu brugte han ikke ble mere - og han har så været blefri uden uheld lige siden, også om natten. Ligeledes har vi troligt hver dag siden vuggestuen taget hans højt elskede dyne med til middagsluren, og nu kom han og sagde at den skulle blive hjemme fordi store drenge har ikke dyne med.
Hvad vil du anbefale at jeg gør?
Hilsen Mette