Boel-prøve?

23. november 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Boel-prøve?

Hej Helen

Jeg kunne godt tænke mig at høre dit råd angående Boel-prøven vores SP netop har lavet på min søn. Alt var fint bortset fra at han ikke reagerede på et punkt "vender sig til højre efter bjælde" var negativ og absolut ingen reaktion fra ham. "Vender sig til højre efter klokke" var helt fin.

Er det noget du mener vi bør reagere på og få tjekket? Vores sp sagde at hun ikke mente der skulle gøres et større nummer ud af det så jeg tog det helt roligt, men nu har jeg efterfølgende læst hendes noter i vores lille bog og der har hun skrevet ...

Annonce

... som kommentar "henvist til ørelæge"?

Er det derfor en god ide at få det tjekket hos en ørelæge?

Det skal lige nævnes at han ikke har været forkølet eller lignende der kan påvirke testen. Derudover var hans hørescreening lige efter fødselen fin.

Mange hilsner
Rikke

P.s så fint med din nye side med "Babykøkkenet"!!!! Det er god inspiration og nu forstår jeg hvordan dine rugbrødsbjælker ser ud. Er måske en simpel ting at lave, men har aldrig helt kunne få dem til at fungere og jeg ser jo nu, at jeg har jo lavet dem alt for tynde så de knækker:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren