Fars pige / mors pige

23. november 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Fars pige / mors pige

Hej Helen.

Man siger jo tit at børn enten er 'fars pige' eller 'mors pige' (hvis det nu er en pige...). Vi er så heldige at vores pige svinger mellem at være fars eller mors, så i perioder er det mor der duer og andre perioder er det kun far der duer.

I øjeblikket er det far der er den der duer til at putte med, mens jeg føler mig lidt mere som den 'praktiske gris', der duer når hun er tørstig, sulten osv... Lidt uretfærdigt synes jeg :-), men det kan man vel ikke gøre ...

Annonce

... noget ved?

Jeg har i hvert fald valgt at se det fra den positive side, da jeg har termin om 2 uger med nummer 2, så tænker at det er ret godt hvis fars er mere på banen da jeg jo får travlt med nummer 2 en periode.

Men jeg tænker at hvis nu børn gennem hele livet kun har været den 'enes', elsker barnet så ubevidst mere den forældre, eller kan man slet ikke sige at et barn elsker den ene mere end den anden? (Bare en lidt fjollet tanke måske...)

Med venlig hilsen
Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder