Brev:
Fars pige / mors pige
23. november 2009
Alder:
2 år, 9 mdr.
Fars pige / mors pige
Hej Helen.
Man siger jo tit at børn enten er 'fars pige' eller 'mors pige' (hvis det nu er en pige...). Vi er så heldige at vores pige svinger mellem at være fars eller mors, så i perioder er det mor der duer og andre perioder er det kun far der duer.
I øjeblikket er det far der er den der duer til at putte med, mens jeg føler mig lidt mere som den 'praktiske gris', der duer når hun er tørstig, sulten osv... Lidt uretfærdigt synes jeg :-), men det kan man vel ikke gøre noget ved?
Jeg har i hvert fald valgt at se det fra den positive side, da jeg har termin om 2 uger med nummer 2, så tænker at det er ret godt hvis fars er mere på banen da jeg jo får travlt med nummer 2 en periode.
Men jeg tænker at hvis nu børn gennem hele livet kun har været den 'enes', elsker barnet så ubevidst mere den forældre, eller kan man slet ikke sige at et barn elsker den ene mere end den anden? (Bare en lidt fjollet tanke måske...)
Med venlig hilsen
Elisabeth