At sidde selv - 6 mdr.

23. november 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

At sidde selv - 6 mdr.

Hej igen Helen

Jeg har endnu et spørgsmål til dig - Og tak for dine forrige svar :0)

Min datter er 5 måneder og 3 uger og vil meget gerne sidde op selv - Hun er faktisk meget god til det og falder ikke sammen i ryggen! Hun har en meget fin balance og hun kan vel sidde i ca. 15 sekunder helt af sig selv. Hun er god til at rette sig selv op, hvis hun er ved at vælte.

Men jeg er sådan i tvivl om det er for tidligt for hendes ryg, at "øve" at sidde selv allerede?

Skal hun kunne kravle først, eller kan jeg godt så småt hjælpe hende til at lære at sidde selv og lege? Hun sidder også flot i ...

Annonce

... højstol til måltiderne og elsker at komme op i bæreselen med os.

Hun er selvfølgelig blevet bevidst om at der sker en masse i den højde - Men hun er også sød og god til at ligge og lege på tæppet på gulvet.

Hun er god til at ligge på maven og triller begge veje - når hun gider ;0)

Så alt i alt en meget stærk pige faktisk - Og hun gør endda også tegn til at kravle ved at trække benene op under sig og skubbe fra... Hun har bare ikke helt overkroppen med endnu...

Hvor meget må hun nu? Og hvornår begynder hun at kunne sidde selv, uden det er farligt for hendes lille ryg?

Venligst og på forhånd tak
My

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder