Brev:
Socialisering af baby
17. november 2009
Alder:
9 mdr.
Socialisering af baby
Hej Helen,
Jeg har læst i dit svar til en anden med en baby på omkring 10 mdr, at det ville være godt at lave sociale aktiviteter med andre jævnaldrene ca. 2 gange om ugen. Nu er mit spørgsmål så, om det også gælder, når man har søskende?
Min yngste datter er nu ca. 9 mdr og går i øjeblikket hjemme med sin far. Hendes storesøster (på knap 4 år) kommer hjem omkring kl. 13 fra institution, så de er sammen hele eftermiddagen. Der er jo stor aldersforskel på dem, og det er jo ikke fordi de leger sammen hele tiden (ej heller at den mindste altid synes om det, når de gør!), men jeg synes nu alligevel det virker som om hun har glæde af storesøsters selskab.
Vi er lige flyttet til USA og kender ikke andre med børn her, ligesom det med mødregrupper heller ikke rigtig er en mulighed. Der findes dog aktiviteter (musik, babysvøm osv) man kan gå til, men det ligger som regel i weekenden, hvor vi gerne vil lave noget sammen hele familien. Derfor ville jeg gerne høre din mening om, hvor højt vi bør prioritere, at vores yngste omgås jævnaldrende? Hvis ikke det er nødvendigt endnu, bliver det det så i løbet af det næste års tid?
Fra hun er omkring 1 år skal hun passes 4 timer dagligt. Vi havde umiddelbart tænkt, at det var bedst med en nanny i vores hjem, med mindre hun altså så ikke får dækket sit sociale behov med jævnaldrende....
Ser frem til at høre fra dig