Lillesøster vil ikke ligge / sidde selv

16. november 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Lillesøster vil ikke ligge / sidde selv

Kære Helen!

Ja, der ryger nogle mails afsted til dig lige for tiden, jeg synes der er mange nye problemstillinger her efter, at vi er flyttet. Faktisk har jeg også opdaget, at det tit er sådan at bare det at skrive til dig giver lidt klarhed i mit hovedet og dermed løser nogle ting.

Vores store pige er blevet meget bedre til at komme i seng i ordentlig tid om aftenen, siden jeg skrev til dig forleden, så det er dejligt! Jeg tror bare, at alle omvæltningerne og så det at hun har skippet sin middagslur oveni det hele har skabt noget rod i søvnmønstret, men som sagt går det bedre nu.

Nu skriver jeg til dig ang. lillesøster. Lille Rosa er den gladeste pige, man kan forestille sig. Hun er ekstremt socialt anlagt, så når der er nogen, der taler til hende er hun virkelig i sit es - griner, smiler og pludrer og kan næsten ikke styre sin lille krop:-). Vi bruger rigtig rigtig meget tid hver dag på bare at sidde og "snakke" og det nyder vi begge i fulde drag.

Kan hun være på arm (helst mors men alle andre duer også), så er alt godt. Hun sidder nok på min arm omkring 10 timer i døgnet.

Problemet med hende er, at hun ikke kan ligge/sidde for sig selv i bare 1 min. uden at brokke sig helt vildt og det giver rigtig meget stress i vores hverdag, da vi jo også har storesøster. Om morgenen er jeg alene med pigerne og det kunne jeg som sådan sagtens klare, hvis bare jeg lige kunne lægge hende fra mig et øjeblik indimellem. Det bliver jeg jo også nødt til, men den der meget ...

Annonce

... høje klynken og brok stresser mig utroligt meget kan jeg mærke og storesøster har det også svært med det og render rundt og henter sut, legetøj osv. for at trøste. Men det eneste der duer er som sagt en arm!

Hun er knapt 7 mdr. nu og har hele tiden været en "på-arm" baby, men ikke så ekstremt, som det har været de sidste 1½ måneds tid.

Jeg ved godt, at der sker enormt meget inde i hendes lille hoved og krop, men har du nogle fif / gode råd / tanker om hvordan jeg håndterer det? Er der noget at gøre? Jeg har prøvet at sætte mig ved hende nogle gange i stedet for at tage hende op, for at prøve at "træne" hende til at ligge lidt alene, men indtil videre er det ikke nogen succes.

Jeg har prøvet andre ting som f.eks. at sætte hende i højstolen i køkkenet, så hun kan følge mig, men det er bare ikke godt nok! Heller ikke Bumbo stolen virker, hun vil simpelthen være på arm. Bæresele bruger jeg når vi er ude af huset, men da jeg har skæv ryg er både bæreseler og vikler/ slynger hårdt for mig at gå rundt med. Så vil jeg egentlig hellere have hende på armen, hvor jeg kan skifte lidt stilling hele tiden.

Tror du der er udsigt til, at det aftager lidt inden for den nærmeste fremtid? (jeg tænker på, om det er noget der er alm. for alderen og ændrer sig med hendes mentale udvikling).

Jeg har nogle flere spørgsmål ang. mad og søvn, men det hører ikke rigtig dette emne til, så jeg sender dig en separatmail med de andre spørgsmål.

De bedste hilsner fra
pigernes moar:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla